Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da ar jeg tilbake hit.

SA nr 2 på tre måneder. Litt psykisk slitsomt det her, og litt vanskelig å forklare "plutselig akutt syk" på jobben.

Jeg ser det anbefales at man har en vanlig syklus før man prøver å bli gravid igjen. Hvorfor det egentlig? Jeg ble sannsynligvis gravid på første EL etter SA denne gangen, kan det ha hatt noe å si? Var ikke kroppen klar kanskje? bør vi vente til høsten? Sukk, så lenge til. Da har vi prøvd et år.

Har også hørt at det er større risiko for ny SA etter to. Stemmer det? Noen som kan trøste litt her, da blir jeg glad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring her, men jeg har hørt at det ikke er så vanlig å miste tre på rad. Har blandt annet to venninner som har hatt full klaff på tredje forsøk.

Sikker på at spiren klorer seg fast på neste forsøk.

Skrevet

jeg hadde SA 6.mai,og da sa gyn at jeg burde vente 1 mnd før jeg begynte å prøve igjen.han sa at det er større sjangs for SA en gang til hvis man blir gravid på første EL.

Skrevet

Til meg sa hun som hadde ul på meg da jeg hadde en MA at det var ikke noe medisink bevis på av man måtte/skulle vente, men at man da kunne vite mer nøyaktig hvor langt man var på vei! Syns ikke du skal føle at siden du ble gravid så fort etter SA at det var derfor.

Men så igjen er det veldig spesielt å miste tre på rappen, ville nesten snakket med lege, om evt om du er en av dem som må være i ro hele svngerkapet! Finns noen av dem.Sophia Loren(skuespiller) måtte ligge stille i 9 mnd med begge sine barn!Leste det i hjemmet for noen år tilbake!

Ellers så kan det være at de ikke var levedyktige, veldig vanskelig å tenke slik nå, og du vil sikkert ikke høre det akkurat nå som du så gjerne ville ha denne spiren! Vet hvordan du har det,har selv mistet 3 ganger men jeg tror at neste gang går alt mye bedre, håper det!!

Jeg er nå blitt gravid igjen, piss redd selfølgelig. Blir fulgt opp veldig denne gangen!Ul på mandag og ul i evt uke 8 om jeg kommer så langt! Er blitt sykemeldt tirsdager og torsdager frammover i en mnd, noe som min avd leder ville så vi ble enige om det var best for meg!

Husk at du har krav til å bli tettere oppfulgt neste gang!!Men tidligere ul og legebesøk!Ikke mist troen, plutelig når du minst venter det blit du gravid:)Send gjerne mld!

Masse klemmer fra Susanne,håper humøret steg bittelittegranne nå:)Ønsker deg alt vel!

Skrevet

Hei Sanne

Jeg har blitt gravid på første forsøk tre ganger. Da jeg mistet første gangen ventet vi en syklus med å prøve igjen. Ble gravid på første forsøk igjen, men det gikk kort tid før jeg mistet igjen. Vi bestemte oss for å ikke vente med å prøve da vi mistet andre gangen. Spiren som den dag i dag heter Jenny og er halvannet år satt på første forøk igjen uten å vente en syklus. Så jeg tror ikke det er noen oppskrift på dette. Kroppen er klar når den er klar.

Er forresten bare her inne for å smugkikke.. babysyk igjen,men skal enda vente over 1 år med å begynne prøving igjen...

Lykke til Sanne, gå på neste runde!

Skrevet

unnskyld, Sanna mener jeg :)

Skrevet

Hei du med nesten samme nick som meg..:-)

Du trenger ikke forklare dine sykdommer på jobb, tror de fleste vil forstå om du bare sier at dette vil du ikke snakke om....

Trist å høre at du har hatt to tette saer, men som de andre sier så har du krav på tettere oppfølgning og det er veldig uvanlig å miste tre på rappen...lykke til..:-)

ps: inne på "vi over 30" er det mange av oss som har opplevd det samme som deg og kan dele erfaringer med. Dessuten er det utrolig koselige jenter der inne..:-) Så velkommen inn..

Skrevet

Hei Sanna77

Skulle nesten tro at det var jeg som hadde skrevet dette innlegget.:)

Jeg mistet også 2 ganger på 3 mnd- siste gang for 22 dager siden. Jeg er rundt el tider så det er full prøvings her i gården. Min gyn sa at det bare var å prøve igjen. Ingen grunn til å vente. Kroppen lar deg ikke bli gravid før den er klar sa hun....

Skjønner det du sier om jobben. Folk spør jo, men de har ingenting med det. Jeg har følt meg som en unnasluntrer og som en useriøs arbeidstaker som sykemelder seg i tide og utide. Bedre nå, men nå har jeg fått det litt på avstand. Vi må bare lære oss å tenke på OSS SELV. Det er ikke alltid at vi jenter er så flinke til det...:)

Jeg tror ikke at vi skal tenke på at det var galt å bli gravid uten mens først. Da blir vi bare tullete i hodet. Nå må vi se fremover så skal du se at det klaffer neste gang.:) Jeg skal følge med på deg. Litt spesielt at vi har så like historier. Ser at vi er nesten like gamle også.:)

Skrevet

Hei på dere,

Selv om det er synd å si det så synes jeg det er "deilig" at vi er fler i samme situasjon. Jeg hadde sa på søndag og var helt knust (som noen av dere allerede vet). Jeg har kun hatt en men det gjorde mer enn vondt nok. Jeg jobber på en ekstremt nyskjerrig arbeidsplass hvor de ikke klarer helt å forstå hvorfor jeg ikke ønsker å fortelle hva som har skjedd...var hjemme fra jobb igår etter 3 hulke seksjoner på jobb mandag..men men det har de ingenting med og jeg gadd heller ikke involvere de noe mer.

Nå er jeg , som dere andre veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Skal på kontroll for å finne ut om alt er som det skal og at meste parten er ute (må si jeg blir oppgitt når jeg fortsatt ser groms på papiret og i do - for ikke å være udelikat, trodde det skulle gi seg snart). Håper jeg slipper utskrapning.

Jeg ville vel tro at når jeg har sluttet å blø så burde kroppen ah leget seg selv igjen,,,for det er det dere mener ikke sant, at dere prøver igjen så snart dere har el etter at dere har sluttet å blø? Tror rett og slett ikke jeg klarer å vente - brått er tr veldig forsinket!!

Klem til alle dere

Skrevet

Hei Nurket09

Ville bare si deg at utskrapning ikke er noe fælt, hvis det skulle bli sånn at du må det. Da jeg mistet første gangen måtte jeg ha utskrapning. Er over på et blunk også er man jo i narkose. Synes det var et bedre tilbud enn en pille man skal ta som gir en "rier" som skyver restene ut... usj, høres helt fælt ut å kalle det det..

Håper du blir fort gravid igjen og at det vil gå bra :)

Skrevet

Takk for all støtte!

Nå har jeg altså vært på UL for å vurdere utskraping. Ble ikke klokere. Kanskje har jeg abortert en tvilling, kanskje var det bare en blødning, kanskje er det MA....Det er i alle fall en plommesekk der fortsatt. Skal teste hcg nr 2 i morgen for å sjekke stigning.

Legen sa det så litt uvanlig lite ut, kunne ikke se noe hjerte enda jeg er 7+3. Han sa det så ut som jeg er i uke 5, men kanskje det er dødt. Kanskje ikke.

Håpet er ørlite, men det er der....Men sambo sier vi ikke må håpe, og heller bli glade hvis dette mot formodning skulle gå bra. Uansett - hører det er mange her inne som har mistet men så klart det, det er kjempedeilig å høre! Har egentlig ikke vært klar til å bli mamma før nå, er 31, men disse opplevelsene viser meg i alle fall at jeg virkelig ønsker meg baby. Så det er en positiv side ved det hele:)

Får sannelig holde ut til i morgen kveld, når endelig hcg-svar kommer, selv om det er helt utrolig vanskelig.

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si for å trøste.

Jeg har hatt GODT over 10 sa, og finner ingen løsning på problemene.

Dt jeg virkelig vil understreke er: det er VELDIG sjeldent å få flere enn 2 sa, uten fødte barn i mellomtiden.

Håper av hele mitt hjerte at det snart går bra for dere. Unner deg absolutt ikke en til- vet hvor jævlig det er.

Håper du får positive nyheter :)

Det KAN jo være at det har vært tvillinger, og at du har hatt el senere enn du trodde samt at de har brukt lang tid på å feste seg.

Undere skjer hver dag, kanskje du har ett i magen :)

Krysser iallefall alt av fingre og tær for deg!!!

Lykke til :)

Prøv å be om utredning :) min lege ga meg det første gang etter 2 sa :)

Man TRENGER ikke vente på en 3.

Det er faktisk tilfredsstillende å begynne utredning, man føler at det skjer noe og at man får hjelp :) :)

Skrevet

Til dere som har hatt sa før:

Jeg var til kontroll idag etter sa og alt var så og si ute. Jeg spurte om vi kunne prøve igjen etter jeg var ferdig å blø og om jeg fks fikk el om 14 dager - det kunne jeg. Jeg leser mye rart her inne og lurer på en ting: når man sier at man prøver før tr kommer tilbake, så mener dere etter at man har sluttet å blø, ikke mens man blør selv om man skulle ha el??? Eller er jeg helt på jordet?? Har så lyst til å prøve igjen så fort som mulig, men tørr ikke når jeg blør altså.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...