Gå til innhold

Bagasjevekt når du har med barn????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar til syden i morra, og jeg hadde aldri trodd det ble så mye ekstra når en skal ha med baby. Stelleprodukter, mat, klær, bleier+++ Bagasjen vår veier nå ganske mye, og jeg lurer på om det er lov til å ha med mer bagasje enn 20 kg pr person (meg og pappan)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha med 10 kg. ekstra per. barn.

Skrevet

Kan hende det varierer, men vi har ikke fått lov til det. Har måtte lesset på litt bagasje på reisefølget vårt. ;o)

Skrevet

Kanskje det bare er rutefly? Men uansett, vi hadde med 54 kg. når vi reiste charter (2 voksne, 2 barn), ingen som sa noe på det:)

Skrevet

tror barnet kan ha 15 kg inkludert vogn...... dere kan bare ha 20 kg hver... såvidt jeg vet...

Skrevet

Var i Marokko i februar og jeg spurte reiseselskapet, som sa jeg kunne ta med vogn og reiseseng gratis.

Ikke noe problem ut av Norge.

Hjem igjen vill innsjkkingen i Marokko egentlig ha penger for overvekt, men slapp unna siden jeg hadde så "fine" barn.

Reiselederen der nede hadde heller ikke hørt om at det var gratis.

Så neste gang jeg skal så skal jeg ta med skriftlig på engelsk.

Skrevet

vil tro det står noe om det på internet sidene til selskapet dere reiser med..

Skrevet

Sjekk med selskapet.

Vi fikk ha med 10 ekstra ut fra Gardermoen da vi reiste til Gran Canaria, men det fikk vi ikke hjem igjen. Da ble det overvekt på oss.

Skrevet

Vi skal reise med Ving. Må vi ha med reiseseng tror dere? Det har ikke vi tenkt på. Skal bo i leilighet.

Skrevet

Hadde dere med barn da? Hadde dere i såfall 40 kg til sammen da eller mer?

Skrevet

vi reiser med ving den 7 juni nå, å jeg ringte å spurte om vi måtte ha med reiseseng. dama sa at de hadde 4 senger tilgjenngelig på det hotellet vi skulle på, og hu reserverte ei til oss. men vi måtte ringe en uke i forveien for å forsikre oss om at vi fikk den da. så jeg skal ringe på mandag nå tror jeg. ellers tar vi med=) hvor skal dere reise da??

Skrevet

Til Gran Canaria. Toroms leilighet. Huff, håper det går an å låne der, for vi reiser i natt, og får ikke ordnet det nå. Slitsomt å ha henne i senga vår ei uke!! Hvor skal dere?

Skrevet

Les på ving sine hjemmesider eller billetten deres, et av de stedene står det helt sikkert hvordan reglene er. Vi reiste med star tour tidligere i vinter og vi kunne da kun ha med de vanlige 20kg til meg og samboeren min + vogn, bortsett fra vogna kunne vi ikke ha med noe ekstra vekt til mini. Hvertfall er teorien sånn, vi hadde noen kilo over på vei nedover og ingen sa noe til det, på vei hjem igjen hadde vi nok enda mer vekt og de skjønte ikke at vogna var en vogn og de sa ingenting da heller... (dette var til og fra thailand)

Skrevet

Kanskje vi bare får håpe på snille mennesker i skranken da:-)

Skrevet

Hadde med en ettåring ja.

Husker ikke nøyaktig hva vi hadde i vekt, men det var min og mannen sin kvote da vi reiste nedover + 10 kg over osm var greit. Nedover veide hu dama til og med veska mi for å få mest mulig penger i overvekt. 10kg til lillegutt var det ikke snakk om.

Vogn går utenom som speisalbagasje, så fyll den opp som en nødløsning.

Skrevet

Hei!

Om du reiser med en infant (altså barn under 2 år) har man ikke rett til å ta med ekstra bagasje. Kun barnevognen som tilleggsbagasje. Ellers betaler man ekstra for overvekt for alt over 20 kg per person.

Barn over 2 år kan ha med lik vekt som voksne. Dette er ihvertfall standard både på charter og ruteflyselskapene om de ikke har endret den siste tiden.

God tur!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...