Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Lurte på om du kunne hjelpe meg litt, jeg? Vi har kuttet ut nutramigen de siste dagene, og føler han kaster mindre opp nå. Litt er det, men det kan være det bare er fordi han er litt glupsk. Vi ringte legen igår, og han sa vi kunne prøve en annen mme som heter Neokate eller noe i den duren. Har du noe erfaring med den? Lurte også på om barna dine måtte/må holde seg unna produkter med spor av melk i? Ser at det står det på de fleste grøtene. Har kjøpt Sinlac nå for sikkerhetsskyld. Må vel kanskje bare prøve oss frem? Håper du og dine har det bra! Klem fra
OsloMor Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hei igjen! Så bra at han kaster opp mindre da iallefall. Hørte med en skolevenninne av meg som også har et barn som ikke tåler Nutramigen, og det var Neocate. Det fungerer veldig bra for dem, barnet deres kastet også opp av Nutramigen. Mine barn kan spise ting som inneholder/kan inneholde spor av melk, de inneholder stort sett alddr det, men for de få som blir syke av å være i samme rom som melkeproteiner, så er de pålagt å informere om det. Sinclac, har jeg aldri brukt siden mine små er/var soyaallergikere også, og det er da soya i den Jeg brukte mais/risgrøt først (fullammet lenge, 7 og 8 mnd, fordi jeg var så redd for å gi de fastføde p.g.a. allergi), og blandet litt og litt med korngrøt med eple og banan (8mnd) for å se hvordan de tålte gluten (noe de tålte veldig fint, heldigvis). Lykke til igjen, (og insister på at legen deres henviser dere til ernæringsfysiolog, det er så gull.)og bare spør hvis det er noe du lurer på, så kanskje jeg kan svare:-)! Klem
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Å, så godt å ha deg! Hehe! Virker som det kan være nutramigenen som gjorde at han begynte å kaste opp igjen da! Da får vi prøve neocate og se hvordan det går. Vet du om den er bedre på smak? Så bra, da kan vi etterhvert prøve mais og risgrøt, og se. Vi har begynt å gi han litt potetmos nå, og det synes han er topp! Legen anbefalte også å begynne med fast føde nå for å se om det kunne hjelpe ha til å sove bedre. Har foreløpig ikke merket den veldig store forandringen, men vi håper hver kveld! Skjønner godt at du var skeptisk til det da ettersom dine er så mye plaget. Føler det virkelig er litt detektivarbeid det her. Virker jo som han fremdeles er plaget av et eller annet. Han var jo forstoppet i 51 dager, og selv om det har løsnet er det fremdeles bare ca. 1 gang i uken. Legen snakket om et nytt røntgenbilde for å se om det fremdeles kan være noe igjen inni der.. Uff, jeg som håpet at det skulle ordne seg nå. Skal absolutt få ordnet med henvisning til ernæringsfysiolog! Det er jo litt viktig med tanke på tiden videre. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå