Northernlights Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Social services ringte nettopp og snakket med mannen min, fordi minsten var på legevakta to ganger på ei uke (uka 17.mai var). Montro om det er en regel for dem, at de ringer da? Hun spurte hva som skjedde. Gubben forklarte at første visitt var pga ørebetennelse, og det neste besøket fire dager etter var pga at han falt i trappa ute,og slo bakhodet mot enten en liten stein, eller trappekanten. (siden hullet var så lite at det bare trengtes en stift til å lukke det) Jaja, da er de vel flinke til og følge opp,kanskje? Eller kanskje legen ikke trodde meg når jeg fortalte hva som hadde skjedd? Skulle tro de skjønte hvordan en liten gutt på 2, 5 år er. Blir neppe siste gangen han skader seg, så kjapp og vilter som han er.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 oi, det var voldsomt! Må ha mye å gjøre barnevernet der borte:) Tror jeg hadde fått bakoversveis hvis barnevernet ringte oss etter "for mange" legebesøk i løpet av ei uke. Hadde nok følt meg litt overvåket.
~sjiraff~ Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Det er jo egentlig kjempebra at barnevernet følger opp barn som er yppig på legevakta. I deres tilfelle var det jo ingen grunn til oppfølgning, men i andre tillfeller er det sikkert veldig bra at den telefonen blir tatt. Tror det er noe lignende i Sverige faktisk. Har ei venninne som fortale om et vennepar som bor i Sverige, de ble også oppringt av barnevernet etter noen turer på legevakta.
pocoyo Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jeg var to ganger på en uke og sydde i ansiktet på legevakta. Ble da tatt inn til samtale om familievold.. så det er nok rutine i Norge også
---1t?--- Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Leger har plikt til å melde fra til barnevernet dersom det er noe som bekymrer de i forhold til barn, sender da en bekymringsmelding til barnevernet. Dersom du veit selv at det ikke er noe å bekymre seg for, så er det jo helt greit! I de fleste tilfeller er det jo ingenting galt heldigvis. Er jo bra at vi har barnevernet for de barna som virkelig trenger det!
Northernlights Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Ja,jeg håper det er en "regel" de har. Men det er rimelig snålt at de ikke ringte da jenta mi holdt på å bli drept av en jernbjelle i mars. Og gubben.han er der støtt og stadig. Rart de ikke mistenker mannfolkmishandling. ;o) Neida, det er fint de følger opp!
pocoyo Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Kunne kanskje nevne at jeg synes de var i overkant ivrige. Jeg spilte håndballturnering og kom begge gangene i hånballdrakt. Lite sannsynlig at mannen slo meg og så skiftet jeg til svette hånballkær før jeg dro på legevakten...
Northernlights Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2008 Ja, jeg synes det er helt flott. Ble bare litt perpleks...
---1t?--- Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Ja må si meg enig i at den legen var kanskje litt vel ivrig, ikke helt god til å se sammenhengen i skadene dine kanskje:)
Jente89 ♥ Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 oi.. det var da volsomt.. får dem ikke barnevernet beskjed på legevakta hva som har skjedd før dem ringer? nesten så jeg må tenke meg om to ganger før jeg drar på legevakta nå for at dem ikke skal tro det er barnemisshandling :s neida jeg hadde nokk tatt med meg ungen min om det var behov for det, men kan ikke skjønne at barnevernet skal ringe sånn, det var vel ikke særlig grunn til det? Dem kan heller hjelpe dem som trenger hjelp
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Tipper de har et slags system som plukker ut personnr som oppsøker legevakta oftere enn gjennomsnittet. Og da får de vel ikke med bakgrunnen for besøket.
---1t?--- Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 ja skjønner det...greit for dere å få forklara situasjonen da, så er dere sikkert ferdig med det.
---1t?--- Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Kan da umulig være så tilfeldig at de bare trekker ut familier etter antall besøk på legevakta, da sliter de med kronisk syke barn! Er vel opp til hver enkelt lege å vurdere sakene!
Northernlights Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2008 Ja, det sa mannen min. Han mener at det er sånn at hvis et barn er der mer en èn gang på ei uke, så ringer de. Men de vet ikke hva barnet var der for. Skulle tro det var brudd på taushetsplikten en lege har,om de sa fra HVA vi var der for? Iallefall veldig strengt her i USA ang HIPPA loven. Hun spurte hva vi var der for med minsten,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå