Gå til innhold

Da har vi hatt nok en j#vlig dag på SUS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle der idag for å legge ned sonde på Lillegutt,for å ta røntgen med sånn kontrastvæske i magesekken og spiserør.De mistenker refluks,men ph-målingen var fin.

Jeg ringte og snakket med de i sist uke,for vi ville helst avente det litt å se om det kanskje bedrer seg litt av seg selv.Hadde ikke lyst å la Lillegutt gå gjennom dette en gang til,for de klarte ikke å få ned sonden før 5.forsøket sist..uten beroligende..

Ble lovet beroligende.Så derfor skulle vi gjennomføre det..

Traff sykepleieren som prøvde å sette inn sonden sist gang,men som måtte hente legen etter to mislykkede forsøk.Hun sa hun ville ihvertfall ikke være med på å sette inn sonden på ham..gikk ned på øre-nese-hals for å få en lege der til å sette inn sonden,for Lillegutt er veldig trang i pasasjen oppe i nesen.

Lillegutt begynte å HYLGRINE HYSTERISK med èn gang de skulle kikke i nesen hans.

De ville IKKE gi ham beroligende allikevel,siden han er under 10 kg..Han var 9350 for en uke eller to siden.Hva er det for noe tull?Ikke ville de veie ham heller..Han skulle vært innlagt hvis han skulle hat beroligende,og det var han ikke.Hvorfor hadde ikke legen som jeg snakket med i sist uke ordnet dette da???

Jeg holdt ham fast på fanget mitt,mens 3 sykepleiere var med å holdt mens legen satte inn sonden.Sa flere ganger til de at dette føles ikke rett,og at det rett og slett føltes som et overgrep mot den stakkars gutten min!!Jeg var rasende på de,og ga klar beskjed!De sa unger alltid griner..Men ikke slik som det.Slikt kan gi traumer. =( Han fikk sonden raskt ned da..men faen heller..til hvilken pris?!

På vei ned til røntgen oppdaget vi at sonden hadde sklidd opp,og lå i munnen hans..Dro den ut da.Skulle prøve å svelge kontrastvæske fra beger,men da vi kom ned til røntgen hadde de ombestemt seg,og sendte oss hjem.

Svigerinnen min jobber på SUS å hun anbefalte oss å ta kontakt med pasientforbundet.Folk blir sjokkert når de hører hvordan legene og pleierne presser på å skal klare det uansett hvordan ungen reagerer..

Hva synes dere om dette?

Er det normalt?

JEG ER FORBANNA!

Og idag er det bursdagen min..litt av en feiring..Reiste til foreldrene mine og grillet etterpå,og da koste gutten min seg igjen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud!

Stakkars dere begge to!!!

Helt enig med svigerinna di, kontakt pasientombudet!! Dere skal ikke bli tvunget til noe som helst!

Gratulerer med dagen da! =)

Skrevet

Nå fikk jeg helt vondt i magen. Stakkars stakkars lille venn, både du og gutten din. Jeg vet ikke hva som feiler han, men dette syns jeg du skal gå videre med sånn at han kan få en bedre opplevelse neste gang.

Stor klem

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert på dine vegne, slik behandlig ville jeg aldri godtatt! Er forferdelig å se sitt eget barn ha vondt. Etter dårlig behandling på en klinikk, sendte jeg klage-mail til sjefen der, og fikk en uforbeholden beklagelse. Han tok det seriøst og det følte jeg ble en slags oppreisning. Men uansett, ta en tlf. eller send en mail og krev at de hører på det du sier, og at du evt. ved en neste gang får beroligende samme hva... Huff, stakkar gutten din. Håper de finner ut av hva som feiler han og at du aldri opplever noe sånt igjen.

Skrevet

Takk for støtten! Godt å få det ut!

Og tusen takk =)

Skrevet

Kommer nok til å gå videre med det..

Skrevet

Ja,noe må iallefall gjøres.Risikerer jo at gutten får skikkelig sykehus-skrekk,og traumer.Føles helt fælt!Er så redd han føler seg sviktet av mammaen og pappaen..Vi sa til ham når vi la han ikveld,at han skal aldri mer oppleve slike vonde ting så lenge vi kan forhindre det.Vet ikke om han forsto det siden han er bare ca 14 mnd,men ;-)

Skrevet

Andre som har opplevd lignende?

Eller som har lagt ned sonde på barna?Hvordan gikk det da?

Skrevet

huff for en opplevelse og stakkars lille gutten din da:( jeg har komme til å gått videre med d,kjenner jeg blir forbanna på deres vegne.

ingen skal oppleve slikt...

kos deg me lillegutten din du:)

klem

Skrevet

Ja,måtte opp å se til lille gullet mitt nå..han er så søt =) Liten sjarmør =)

Kommer nok til å gå videre med dette.

Burde jeg kontakte barneavdelingen først eller?Eller pasientforbundet først?Han har hatt 5-6 forskjellige leger,så alt er bare rot!

Skrevet

Kontakt sjefen/overlegen for barneavdelingen der du var, fortell om hvilke opplevelser du hadde og hva du krever for videre undersøkelser. Du bør også si at du kommer til å gå videre med dette, hvis de ikke lytter til deg når det gjelder ditt barn.

Skrevet

Vi hører liksom til barneavd,var der de brukte 5 forsøk på å sette ned sonden første gangen.Var på øre-nese-hals de ikke hørte på meg når gutten hylskrek.Men det var barneavd vi hadde avtale med om beroligende.

Skal ringe å snakke med de nå snart.

Gjest irismor
Skrevet

Send klage til fylkeslegen.

Det er den rette veien å gå.

Skrevet

Kan jeg få spøre hvorfor han har sonde?

Jenta mi har hatt sonde,men det gikk alltid greit å legge den ned.

Skrevet

Første gangen han fikk nedlagt sonde var når han skulle ha 24-timers ph-måling pga mistanke om refluks.

Denne gangen var det fordi han skulle ta røntgen av spiserør og magesekk med kontrastvæske.

Skrevet

Har tatt kontakt med pasientombudet nå.

Hun sa hun hadde reagert kraftig på dette hun òg.

Skulle sende de et brev med all info om hva som har hendt,så tar de saken videre.

Er ikke interesert i at noen skal straffes eller kjeftes på,men at dette skal unngås i fremtiden!Slik skal ingen ha det!

Hun fra pasientforbundet sa at de tar saker mye mer alvorlig hvis de er innblandet enn hvis jeg bare hadde ringt de selv å kjeftet på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...