Gå til innhold

Når begynne med vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan babyen begynne å drikke vann? Og må det kokes først? Skulle tro jeg kunne dette, da det bare er et år siden storebror var så liten... men neida... rart det der, med førstemann kunne jeg "alt"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det lurer jeg også på, har ei på 2 år og hun var jeg ekspert på alt, men det er sånn sier de at den første bader man, den andre vasker man og den tredje tørker man støv av :-)

Jeg har puppa helt til nå, men har funnet ut at hun må få lunka kokt vann til måltidene. Hun er 7,5 mnd..

Hun er kjempetørst på nettene og puppes titt og ofte på natta, det gjorde ikke storesøster...

Skrevet

HS sa til meg at jeg må koke vannet babyen skal drikke fram til han er 6 mnd. På 4 mnd kontroll spurte jeg om jeg kunne bynne nå å gi han vann på varme dager, og det sa hun at jeg godt kan nå.

Skrevet

Er ikke nødvendig før h*n begynner med fast føde fikk jeg beskjed om, og da trenger man ikke koke det, siden de får i seg masse bakterier og sånn gjennom grøt og annen mat. Men skal du begynne tidlig, sånn før fast føde ville jeg kokt og prøvd å gi med skje kansje`? kommer vel ann på hvor liten baby er=)

Skrevet

Jordmoren jeg gikk til sa at de kan få vann helt fra starten av. De ga han vann ett par ganger på sykehuset. men d må være kokt

Skrevet

Vi begynte rundt 2 mnd, tror jeg, og da med kokt lunkent vann. Nå er "småen" snart 7 mnd og får kaldt flaskevann ofte og gjerne.

Skrevet

De kan faktisk få vann helt fra starten av. Men dersom du ammer, er det ikke nødvendig de 6 første månedene. Men dersom det blir veldig varmt, og babyen er mye tørst, så kan du gi vann dersom det blir slitsomt å ha henne/han på puppen hele tiden.

Helsesøster sa til meg igår, at jeg trengte ikke å koke vannet først, men det kommer sikkert litt an på vannkvaliteten der du bor. Jeg tror nok at jeg kommer til å koke vannet uansett. Er jo ikke mye arbeid, og så er jeg på den sikre sida ;)))

Skrevet

betyr det at når babyen er 6 mnd må den begynne å få vann selv om man fortsatt ammer?

Skrevet

Dersom du fortsatt ammer, må vel ikke babyen strengt tatt få vann i tillegg. Men det er lurt å venne de til å drikke vann så tidlig som mulig :) Vi begynte ca ved 6 mnd alder, selv om jeg da ammet flere ganger pr.dag. Nå er det kun vann som gjelder på dagen (10 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...