Lille Lu Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei Vesla på 2,5 år har fremdeles skurv i hodebunnen, fra hårfestet i panna og bak til toppen av hodet liksom. Ikke så veldig stort område, men synes det er litt rart at det ikke har forsvunnet. Husket at helsesøster mente det bare kom til å forsvinne av seg selv etterhvert. Noen flere som har det ennå, og evt har noen tips for å få det bort? Eller kan det bare være der? Tenker på om håret får vokse som det skal liksom. Hun har litt lite hår ennå.
brooklyn Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 fant nettopp det samme på min lille sjef, og kjøpte en olje på apoteket som vi smørte på (ikke uten gråt, selvsagt..) Iflg mamma kunne det komme skurv (feks) om man ikke fikk skylt shampoo helt utav håret ved bading/dusj. Om det stemmer vet jeg ikke, men vi er i gang med behandling for å se om det går vekk nå. Han klødde på det i dag tidlig. Han er 2 år og 9 mnd.
nicknavn Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Samme her også, jeg byttet sjampo og det ser ut til å hjelpe.
Lille Lu Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2008 Min frøken har i grunnen hatt dette helt siden hun var baby og det er visst ganske vanlig på babyer. Men som sagt mente helsesøster at vi ikke trengte å gjøre noe, det ville forsvinne av seg selv. Men skal prøve den oljen fra apoteket. Og det skader jo ikke å bytte sjampo heller Takk for råd.
Hvitkløver2020 Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 dette kalles sørke, jenter. Det er helt normalt og en type flass som babyer får. (ikke alle da..) Det trenger ikke å bli fjernet for det blir borte etter hvert, men som sagt over kan man bruke olje. Kan bruke baby olje eller solsikkeolje...soya olje... bare det er fett så det løsner fra hodebunnen. Smør hodet godt inn, la det virke til dagen etter. Gre med en kam så løsner det! Greit med en vask etterpå da...blir litt fett sveis=) min sønn er nå 26mnd og har sørke ennå.. barn helt opp mot 3-4 år kan ha dette... hilsen frisør =)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 godt å høre at det ikke er bare mine som har dette- min minste er 2,5 og jeg har prøvd å ta bort deler av det med å skrape forsiktig bort med neglen og så dra det ut av håret, men det er jo ikke så populært.....Jeg har prøvd masse forskjellige sjampoer og oljer også, men ingenting virket, så nå får jeg bare se om det ikke går bort av deg selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå