Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en sønn i oktober i fjor-har hatt bekkenplager siden. Nå begynner jeg å slite med hoftene også-det er helt pyton-ser ut som det aldri skal rette seg..noen med samme plager her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,må nok signere her... Etter en trilltur går det nesten ikke an å reise seg opp fra sofa... Jeg må "knekke" meg opp hver gang jeg reiser meg opp,gå meg til litt.. Er fryktelig kjipt! Blir til at man belaster veldig feil,og etter å ha gått et lite stykke ser man ut som ei gås...

Skrevet

Jeg plages også mye enda. Rygg og bekken.

Noen som går til noe slags behandling?

Skrevet

Jeg også...! Fødte også i oktober i fjor.

Merker det veldig i bekkenet ved visse bevegelser. F.eks skrever ut av bilen o.l. der jeg snur/vrir meg med bena litt fra hverandre. Da stikker det til forann i bekkenet - det gjør fryktelig vondt, men går over igjen med det samme. (det rare er at under svangerskapet var det bak i bekkenet det gjorde vondt - aldri forann)

Merker det også i hoftene når jeg triller tur. Blir veldig "sliten" liksom i hoftene. Kjempe irriterende. Trillet en lang tur for et par uker siden (ca 2 timer) og kunne nesten ikke gå på flere dager etterpå. Men har aldri tenkt på at det hadde noe med bekkenet å gjøre..

Spurte legen om jeg burde gjøre noe med det - men han mente at om det var like ille til høsten skulle jeg få rek. til fysioterapi.

Skrevet

har slitt med dette under, mellom og etter 3 svangerskap. Jeg har gått til fysioterapi (varmebehandling og massasje + trening i varmtvannsbasseng) + fått akupunktur og dette har hjulpet veldig. Det er viktig å få løst opp i ømme muskler og senefester. Hvis ikke blir det en slags konstant irritasjon og betennelseslignende situasjon i muskler og sener - selv om selve bekkenløsningen "drar seg til" når hormonene forsvinner. Dessuten er det viktig å trene opp musklaturen rundt bekkenet slik at dette kan hjelpe til å stabilisere.

Å vente med å gå til fysioterapi dersom en har plager etter at ungen er født er bare dumt, kom dere til legen å få rekvisisjon asap. Det er fullstendig gratis de første 6 (muligens 12) mnd etter fødsel - det hadde det ikke vært hvis det ikke var viktig å gjøre noe med det...

Det er imidlertid ikke uvanlig å kjenne til plagene ganske lenge (flere år) etter fødselen, selv syns jeg det har vært værst i dagene rundt mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...