Mamma/Oda Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg fikk en sønn i oktober i fjor-har hatt bekkenplager siden. Nå begynner jeg å slite med hoftene også-det er helt pyton-ser ut som det aldri skal rette seg..noen med samme plager her?
Labambie Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jepp,må nok signere her... Etter en trilltur går det nesten ikke an å reise seg opp fra sofa... Jeg må "knekke" meg opp hver gang jeg reiser meg opp,gå meg til litt.. Er fryktelig kjipt! Blir til at man belaster veldig feil,og etter å ha gått et lite stykke ser man ut som ei gås...
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg plages også mye enda. Rygg og bekken. Noen som går til noe slags behandling?
Fiona- Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg også...! Fødte også i oktober i fjor. Merker det veldig i bekkenet ved visse bevegelser. F.eks skrever ut av bilen o.l. der jeg snur/vrir meg med bena litt fra hverandre. Da stikker det til forann i bekkenet - det gjør fryktelig vondt, men går over igjen med det samme. (det rare er at under svangerskapet var det bak i bekkenet det gjorde vondt - aldri forann) Merker det også i hoftene når jeg triller tur. Blir veldig "sliten" liksom i hoftene. Kjempe irriterende. Trillet en lang tur for et par uker siden (ca 2 timer) og kunne nesten ikke gå på flere dager etterpå. Men har aldri tenkt på at det hadde noe med bekkenet å gjøre.. Spurte legen om jeg burde gjøre noe med det - men han mente at om det var like ille til høsten skulle jeg få rek. til fysioterapi.
sydilla Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 har slitt med dette under, mellom og etter 3 svangerskap. Jeg har gått til fysioterapi (varmebehandling og massasje + trening i varmtvannsbasseng) + fått akupunktur og dette har hjulpet veldig. Det er viktig å få løst opp i ømme muskler og senefester. Hvis ikke blir det en slags konstant irritasjon og betennelseslignende situasjon i muskler og sener - selv om selve bekkenløsningen "drar seg til" når hormonene forsvinner. Dessuten er det viktig å trene opp musklaturen rundt bekkenet slik at dette kan hjelpe til å stabilisere. Å vente med å gå til fysioterapi dersom en har plager etter at ungen er født er bare dumt, kom dere til legen å få rekvisisjon asap. Det er fullstendig gratis de første 6 (muligens 12) mnd etter fødsel - det hadde det ikke vært hvis det ikke var viktig å gjøre noe med det... Det er imidlertid ikke uvanlig å kjenne til plagene ganske lenge (flere år) etter fødselen, selv syns jeg det har vært værst i dagene rundt mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå