Gå til innhold

Nå er jeg bare litt irritert på megler:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte en melding for 2 timer siden ang huset vi så på i går. Har han svart?? Neida..... vil vel ikke selge huset dah!! Kanskje jeg skal ringe selger i stedet for for han vil nok garantert selge huset sitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er opptatt med familien sin:)) Kveldsmat, bading, lese på senga etc.etc.:))

Skrevet

de fleste meglere har faktisk ikke et liv 24 timer etter visning. Så hvis det kommer inn et bud så mener du at han kan vente til i morgen tidlig? Det er faktisk konsekvensen av lovendringen til Kristin Halvorsen.

Skrevet

Neida, mener ikke det, jeg:) Det var bare ironi. Sløv megler, vil jeg si;)

Skrevet

aha:) Dårlig til å lese mellom linjene når jeg er sliten og sur. Sorry:)

Skrevet

La du inn bud pr. sms? eller var det en annen henvelndelse for å melde interesse?

Skrevet

Godt mulig jobbtelefonen er slått av. De har faktisk kontortid, og nummerene de gir til eventuelle kjøpere er jobbnummer.

Men hvorfor sender du melding? Synes det virker noe useriøst å ta ting som huskjøp over sms = )

Skrevet

Jeg spurte om 1 ting som er vesentlig i forhold til å legge inn bud. Luringen visste faktisk ikke hvordan ungene kommer seg på skolen i nabolaget heller..... noe som kanskje er litt vesentlig for potensielle kjøpere. Man kan forresten ikke legge inn første bud pr sms.

Skrevet

Det er for dårlig synes jeg, har du prøvd å ringe da??

Skrevet

Nope, det var derfor jeg lurte ;)

Vi kjøpte jo hus i går, og spurte melger om spørsmål om noe som var opplyst i annonsen at det var i huset. Kabel-tv, har snakket med leverandørene og ingen leverer dit. Det var i dag morges rundt 11 tiden, har ikke hørt noe enda! Sløvt det og!

Skrevet

Men altså, kanskje jeg er litt sær her. Men det er da ikke megler sitt ansvar å vite hvordan barna kommer seg til skolen... Hans oppgave er å ha nok info om huset, og det mest vesentlige om nærmiljøet. Regner med at man finner ut av slike vesentlige ting om nærmiljøet om man vil bo i område. Skjønner jo at dere vil vite det, men det er vel deres ansvar å finne ut av om det går skolebuss eller om dere blir nødt til å kjøre dem selv om dere er interessert i huset.

Skrevet

Han sa i går på visning at han skulle sette i gang prosessen i dag klokken 19.00 dvs 24 timer etter siste visning så han inviterte til henvendelser selv. Jeg sendte en sms for hvis han var opptatt kunne han svare når han vil... hva er useriøst med det mener du?

Skrevet

Skoleveien er rimelig vesentlig for nærmiljøet til huset og et spm mange er interessert i. Har jobbet med visninger selv og var det noe vi visste så var det nettopp det. Det var ingen gang og sykkelvei ved hovedveien, og ikke er jeg kjent i området selv så da må jeg jo spørre megler. Fikk svar av naboene da:)

Skrevet

hehehe vil vel ikke svare da:) Stilig med kabeltv som ikke eksisterer.....

Skrevet

Jeg syns nå megler bør ha kunnskap om hvordan barna kommer seg til skolen og eks. hvordan barnehagedekningen er i det aktuelle området. Det er jo ikke alle som kjøper hus i et område de er kjent i.

Skrevet

Hvis han selv sa at prosessen startet kl 19.00 er jo saken en annen.

Jeg hadde ikke tatt henvendelser på sms seriøst, synes at enkelte ting kan man ta ved å ringe eller sende en "formell" epost.

Sms for meg er en komunikasjonsmåte som er mer forbehold venner og bekjente.

Skrevet

Mhm, og hvis det viser seg at det ikke går an å få kabel-tv der blir jeg forbanna! Ikke det at det er så stor sak i seg selv, men det hadde vært greit å få tv og internett i samme greia, billigere blir det også...

Skrevet

Da er det mange firmaer som er rimelig useriøse i dine øyne. Flere og flere meglere tar i bruk sms i blandt annet budgivningen nå. Mulig de føler at potensielle kjøpere er sine beste venner.....

Skrevet

Siden du har jobbet med visninger vet du nok hvordan du kan undersøke ang skole etc. En annen ting jeg må påpeke er at til tross for at man har fått en 24 timers frist å forholde seg til. Kan meglerne gjøre svært lite i forhold til å sjekke finansiering etc. Dermed er det ingen hast med noe før i morgen. Selger avslår oftes bud hvor finansieringen ikke er sjekket.

I tillegg syns jeg at viktige spm faktisk bør tas på tlf på dagtid. Meglerne har faktisk et liv utenom jobben.

Skrevet

Einig med ei over: melding gir litt inntrykk av at det ikkje hastar å svare, trur eg. Ta ein telefon i staden for å irritere deg.

Skrevet

tror ikke du har lest hele tråden..... selvfølgelig vet jeg hvor jeg kan sjekke det, men la oss ta et eksempel. Det er visning på lørdag dvs at budrunden kan starte på søndag..... ingen i kommunen jobber da.

Skrevet

Hvis du leste svaret mitt over så ville du visst at megler svært sjelden anbefaler noen å godta et bud uten at finansiering er sjekket.Dermed ville budrunden bli forlenget til mandag da bankene er åpne. Kommunen er også åpen på mandager (her i kommunen i allefall).

Skrevet

Veldig mange i dag har finansieringsbevis fra banken klart før en budrunde så man kan faktisk selge et hus på søndag også. Og da leste du kanskje hva jeg skrev om at han skulle starte prosessen kl 19 i dag? Merkelig i forhold til din argumentasjon.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...