ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er for tiden ansatt to steder som sykepleier. Det ene er på sykehus på travel avdelig med en håpløs turnus og lang reisevei (må regne 1 t. hver vei inkl parkering og skifting). Men har et godt miljø der og jobben er utfordrende. Har 80% fast jobb der. jeg må jobbe der iallefall 15 uker til pga bindingstid. Den andre jobben er jeg i perm fra nå. Det er i kommunen, 60,1% fast stilling. Det legges ned der jeg har vært, men de plikter å omplassere oss, og da vil jeg sannsynligvis tilbys nattevaktstilling på sykehjem. Det passer ypperlig mht arb.tider og veldig kort vei (15 min. inkl parkering og skifting hver vei). men jeg synes ikke det virker veldig spennende å jobbe på sykehjem (var ikke det da jeg var i praksis iallfall for 8 år siden, men sikkert annerledes å være sykepleier der, da). Ville på legevakten, men en med høyere anisiennitet fikk jobben. Men hva i huleste skal jeg velge?? jeg tenker og tenker, men kommer ikke fram til noe.. Hva hadde dere gjort?
Reflexia Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 utifra det du skriver så hadde jeg valgt den andre jobben...deïlig å slippe lang reisevei.ting er annerledes nå enn for 8 år siden.og som nattevakt får du jo litt tillegg(gjør du vel på sykehuset også) og får mer tid sammen 2 åringen!! og annerledes siden det ikke er praksis nå... men det er det jeg tenker...vet jo ikke no om åssen ting og tang er hos deg!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk for synspunkt:)) Jeg blir rett og slett sprøøøø av å tenke! Har vel tenkt at det får bli den jobben med reiseveien siden den gir mest utfordring, men er IKKE tilfreds med det, så nå er jeg litt på å jobbe i kommunen isteden. men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre i det hele tatt. Flere?
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Hadde valgt nr 1, og brukt reisetida til å lydbøker eller sang Utfordringer i jobben er utrolig viktig, og godt miljø blant kollegaer. Vet ikke hvor lenge du har vært utdannet, men det er mye lettere å gå fra sykehus til sykehjem når du etter hvert vil bytte, enn omvent. Kommer jo an på hvordan det påvirker stressnivået i familien og, om den håpløse turnusen er et problem eller ikke. Lykke til i valget.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jeg hadde valgt den i nærheten, men vært konstant på jakt etter noe annet. Hva med å sende cv`n din rundt på steder du kunne tenke deg? Jeg syns fin turnus og kort vei til jobben teller mest når en har små barn. Lykke til:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk for gode svar Kjekt å høre flere synspukter, for jeg går i de samme tankene og vurderingene her hver dag, så snart ser jeg ikke realistisk på det her... hehe... "tørner" snart gal Til deg som lurte på hvor lenge jeg har vært utdannet- har vært sykepleier i 7 år, så føler ikke noen "redsel" for utfordringer i yrket. Har også videreutd. i ped., men det var mest for å komme inn på helsesøsterutd. senere.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Bare nyskjerrig ma-79, hvorfor søker du ikke helsesøster nå?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2008 Det er mest pga det økonomiske- har ikke råd til å ikke jobbe på et år (eller bare jobbe litt i et år). De har deltid i Oslo, men der er opptaksfrsiten gått ut - og neste er i 2010. Også er jeg ikke helt i studiemodus nå Tok eksamen i ped da lillemor var 6 uker, og da fikk jeg lit nok av studier for en stund.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Ok, skjønner. Jeg søkte heltid til jul, men manglet et "hårstrå" på å komme inn. Søkt deltid nå, men det er visst vanskeligere å komme inn på. Har egentlig ikke råd til å bi student, og må si opp en godt betalt jobb, kun dagtid......Og å få jobb som helsesøster er heller ikke lett....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. mai 2008 Ok, hvor lenge har du vært utd. da? Nei, ikke lett å få jobb som helsesøster. Det er helt klart!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. mai 2008 Ok, takk, Blue lady. Superglad for svar
Blue Lady Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 Fordi jeg ville prioritert og ikke brukt tid på kjøring og sånt om jeg hadde sluppet. Barna er små bare en gang, derfor ville jeg heller utsatt karriæren min til de var litt større, og heller firt litt på kravene (såfremst jeg ikke hadde mistrivdes da). Tenk så deilig slippe å stresse til bhg, stresse hjem, lange bilkøre, stress med å finne parkering, stress med å handle, rekke å lage middag før leggetid osv osv.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 8 år, men hatt tilsammen 3 år med permisjon.....Føler meg klar for skolebenken igjen, jeg som sa aldri mer....)
Mille** Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Med tanke på at du har barn ville jeg aldri valgt nr 1, får jo aldri sett ungen. ;o) Jeg jobbet på sykehjem og måtte pga at plassen vi flyttet til ikke hadde sykehus, begynne på sykehjem. Og jobben er mye mer utfordrende enn vi opplever det som studenter. Tenkte også som deg at det kom til å bli kjedelig og lite utfordringer, men jeg har tross alt med veldig syke mennesker å gjøre som har masse forskjellige diagnoser. Har også veldig mye ansvar, er jo ikke akkurat lege tilgjengelig på huset til enhver tid sånn som på sykehus. Jeg elsker jobben min på sykehjemmet, og det hadde jeg aldri trodd jeg kom til å si. Er i tillegg gruppesykepleier på min avdeling, hvilket vil si at jeg har det sykepleiefaglige ansvaret på avd + mer, og det fører jo til flere arbeidsoppgaver som gjør jobben spennende. )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2008 Åh, ja- du sier noe!! Men aberet er at jeg synes det er så kjipt å si opp fast stilling med flere års anisiennitet på sykehuset. Nesten ingen der har fast stilling.... hadde jeg bare hatt et vikariat der, hadd ejge sikkert sagt opp på flekken. tar på famlilielivet dette... denne uka feks. hadde jeg nattevakt man til tirs, fri onsdag, kveld tors, dag fredag, kveld lørdag og dag søndag.... phu...
Blue Lady Skrevet 27. mai 2008 #17 Skrevet 27. mai 2008 Hadde ikke tenkt på det med ansiennitet. Men mister man den om man sier opp og kommer tilbake ved en senere anledning? Vanskelig det der ja. Sitter her å søker jobber for tiden, er ferdig å studere nå og har ikke noen annen jobb å gå til enn min 30% silling i Posten, hehe. Gruer meg samtidig til det stresset jeg nevner over :/
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. mai 2008 Så flott å høre, JoSo Hyggelig at du trives så godt, da Ja, det er sikkert ikke som man tror... Hva er best av å være ambulerende på natt på flere avd. eller fast på en avd på natt, der ca halvparten er kreftpas. og resten "vanlige" sykehj.pas. da? hehe... vet det ikke finnes et fast svar på det, men..
Mille** Skrevet 27. mai 2008 #19 Skrevet 27. mai 2008 Jeg jobbet på sykeHUS skulle det stå og måtte begynne på sykehjem, hehe..
Harald Ripultfør Skrevet 27. mai 2008 #20 Skrevet 27. mai 2008 Jeg ville valgt jobben på sykehjem. Pga det med reisevei, og hvis nattevakt er ypperlig for deg så.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 27. mai 2008 Ja, det skjønner jeg, Blue Lady- stress er ikke morro... Men så lenge jobben er interessant og man har et godt miljø og akseptable arb.tider, tror jeg stresset ikke blir så ille likevel. Veldig deilig å gjøre annet enn bare "mamma-ting" også!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 27. mai 2008 Ja, alt til sin tid vettu... Morro med litt "in-put" innimellom.
Mille** Skrevet 27. mai 2008 #23 Skrevet 27. mai 2008 Å være ambulerende høres jo litt spennende ut da. Vurderer forresten også helsesøsterutdanningen hvis jeg blir lei av å bare være sykepleier. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå