Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 utolmodig på overtid sendte jeg mannen ut for å handle klyster til meg. Han kommer hjem med en flaske med flytende olje med navn Ricini oleum virginale. Ingen bruksanvisning og ingen hjlepemidler til å tilsette dette. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hvorfor gjør folk sånn med seg selv? La heller kroppen og babyen klare dette selv.. Babyen kommer ikke før den er klar...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 se på denne står noe om den der: http://www.barnimagen.com/forum/thread/3596426..tror ikke det du sier er klyster (til å sette i endetarmen).. men sånn til å spise..er lakser olje det er ikke d samma som klyster! men om den linken ikke hjalp dg så kan du google, finner nok en bruksanvisning men tror du kan ta så mye du vil...
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Det eneste jeg vet er at mange gravide har gjort det samme, altså tatt klyster, og istedet for å sette igang fødselen ble det magetrøbbel og maserier. Jordmoren min sa: Ikke finn på å ta klyster!! Jeg var 1 uke på overtid da. Vask huset, stable ved, gå trapper, kjør bil på humpete vei, spis rømmegrøt med masse kanel, ha sex med ordentlig orgasme, spis sterk mat.... Kjerringrådene er mange, noen mener de funker. Er vel verdt et forsøk? (forøvrig, jeg ble igangsatt 12 dager på overtid... Hadde ventet lenge på fødsel da, og tro meg ventetiden er verdt det!! Fantastisk premie! Hold uuuut!! )
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 hvis det er fordi du ønsker å tømme deg før en fødsel kan du be om klyster på sykehuset. overtid er kjedelig ja (gikk over 16 dager over termin selv), det hjalp meg å tenke at babyen har det bra. Tenk på de som blir fortidlig født, hvor mye de skulle gitt for å ha din situasjon i stedet - det hjalp meg masse
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Takk for tips. Han hadde nok bedt om lakserolje og ikke klyster. Er dratt ut for å kjøpe riktig. Kjekt med senåpene apotek. Jeg gjør dette fordi jeg har vært treg i magen i det siste, vil gjerne få tømt meg. Mange får jo fortgang i sakene også, kanskje jeg er en av dem Ved forrige fødselspurte jordmor om vi skulle sette klyster, men ville ikke. Opplevde da å basje under fødselen, ikke så kult, selv om jordmoren ikke sa noe. Kan jeg slippe det nå, er jeg fornøyd. Tror fødselen er i gang snart, har begynt å få mye verk i rygg og mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå