Gå til innhold

Kan man ha kreft i en eggstokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med man kan det..

Noen som vet hvor stor sjanse det er for å bli bra av det?

Ikke meg, altså:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og jeg tror sjangsen for å bli bra igjen er rimelig stor så langt det ikke har spredd seg.

Mener at spredning er "ganske vanlig" siden mange oppdager kreften sent i forløpet.

Men er ikke sikker.

Bare å google på eggstokkkreft så dukker det opp mye info.

Skrevet

Ja, skal det. Bare ikke kommet så langt etter at jeg fikk denne beskjeden av venninna mi.

Noen her som har hatt det kanskje?

Skrevet

Ja, det kan man.

Krefttypen anses som svært alvorlig og har relativt dårlige prognoser, i og med at den vanligvis oppdages sent.

Skrevet

Hei

Jeg har hatt kreft i en eggstokk, uten spredning. Er helt frisk nå. Har også fått to gutter, noe legene ikke trodde skulle gå:)

Men det er en veldig tøff cellegiftkur man må igjennom, selv etter seks år har jeg mange ettervirkninger av kuren.

Skrevet

Uff. Får klumper i halsen her nå. Har fått beskjed om at en venninne har dette. Hun fikk visst diagnose i februar. Men hun er så deppa at hun ikke vil fortelle meg noe. Det er jo greit det, men jeg er kjempebekymra allikevel.

Skrevet

Ja, en av de mest alvorlige kreftformene også desverre....

Google eggstokk kreft så får du opp mye informasjon.

Skrevet

Det er stor forskjell på eggstokkreft, og alle er forskjellige i forhold til vekst, spredning, malignant potensiale etc

Epithelium cellekreft (6 undergrupper) - den vanligste typen

Germ cell (4 undergrupper)

Sex cord stroma (3 undergrupper)

Metastaser fra andre steder

Så du kan nesten ikkje bekymre deg før du vet. Den ene typen her har 100% overlevelsesrate etter 5 år, ein anna har vanligvis mange metastaser før den er oppdaget.

Skrevet

Hvis det er oppdaga i stadige 1 er prognosene gode for de fleste....er det oppdaga senere så er nok prognosene heller dårlige desverre. Men hender noen klarer seg, hvis de har litt flaks og tåler kurene...

Eggstokk kreft er vel vedsiden av kreft typer som koloncancer noen av de aller verst tenkelige typene kreft man kan få. Siden de ofte blir oppdaga senere og det sprer seg mere aggressivt inne i de bløte organene.

Jeg har lest mye om disse kreftformene, farmor døde av koloncanser ( tykktarms kreft)

Skrevet

Ja,nettopp.

Nei, jeg vet jo ikke så mye mer, siden min venninne ikke sier noe.

Har søkt og lett og lest ja. Hmmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...