mie76 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Kan jeg ta zyrtec under graviditeten? Klør så jeg holder på å gå av skaftet og har små røde prikker. Innbiller meg at jeg har vært borte i noe jeg har reagert på, men vet ikke hva. Har lyst til å sse om det blir bedre av en zyrtec, men tør ikke helt å ta, ettersom det står i felleskatalogen at det ikke er helt utforsket ennå i forhold til overgang i placenta.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 jeg ville IKKE gjordt d--snakk med legen din heller..kanskje han har en krem til deg.. eller prøv med ren alovera å smør på
mosegrisen Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Zyrtec skal i utgangspunktet ikke krysse morkaken, men det er begrenset erfaring med bruk hos gravide, så om det ikke er helt ulevelig plagsomt så ville jeg latt være. Er det første gang du har sånt utslett? Sikkert lurt å ta kontakt med lege om det kom plutselig og er veldig irritert, prøv å la være å klø på det.
Amalie skal bli storesøster Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har litt pollenallergi og spurt legen om bruk av zyrtec. Han sa jeg kunne ta hvis det ble krise, men at jeg i utgangspunktet skal holde meg unna. Han trodde ikke det var farlig for fosteret, men siden man har liten erfaring, så anbefalte han meg å ta det i moderate mengder -kun når det ble forferdelig plagsomt. Har du sjekket om du kan smøre på hydrokortisonkrem?? det hjelper på utslett, men har ikke peiling om man kan bruke det under graviditet.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har allergi og tar polaramin når jeg går gravid, så snakk med legen din om resept.
Mamma*til*3 Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Svært mange gravide med allergi bruker antihistaminer under svangerskap. Tidligere rådet legene en til å bruke de eldste preparatene hvis man trengte behandling, som Polaramin. Vet at mange leger nå gir resept på Cetrizin, et nyere preparat. Det er det samme som Zyrtec, bare et kopiprodukt. Denne gis også ved svangerskapskløe. Personlig mener jeg at det ikke er noe i veien for å ta dette middelet. Det høres jo ikke ut som du har tenkt å bruke dette daglig, men kun for å se om det går over. Og å ta en tabl i dag og i morgen, kan umulig være like "ille" som å ta det daglig. Men les litt på tidligere debatter her inne på BiM. Noen er rådet til å ta Cetrizin, andre er frarådet, så de lærde strides...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå