Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varer egentlig jævelskapen?

Er det noe som varer flere dager eller?

*au*

Og blir de svakere isåfall? For de er ikke noe festlige nå! Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente de ikke med førstemann, men etter at jeg fikk nr 2 hadde jeg etterrier i ca 3 dager :-/

Skikkelig ubehagelig - spesielt ved amming.

Skrevet

hos meg varte det hvertfall en uke. drit vondt hver gang og ekstra vondt når jeg ammet...anbefaler å ta noe smertestillende før amminga,det hjalp meg.

god bedring!!

Skrevet

3 dager jah, usjda...

Paracet som de "anbefalte" på føden har liksom null effekt på tullballet, og paracet i seg selv er vel egentlig tull uansett. (liker ikke piller)

Opplevde heller ikke dette med førstemann forøvrig... Takk for lynraskt svar Spetakkel:)

Skrevet

Samme som Spetakkel, helt nøyaktig faktisk;-)

Men jeg fikk beskjed om at de var som oftest sterkere om man fødte for tidlig (selv om ikke Spetakkelkakkel gjorde det da;-))

Jeg syns det var helt grusomt, ropte på jordmor hver gang jeg ammet for da måtte hun presse på magen min:-s

Skrevet

Varte noen dager,ja. Ta smertestillende hver 4.time,da ;o)

Vondere jo flere barn man føder, det der. Ingen hadde sagt noe til meg,husker jeg, etter at nummer to kom til verden at det skulle gjøre så vondt.

Men ta paracet. Det hjelper.

Skrevet

EN UKE?! Erru gæærn dame? Kan jeg risikere at dette tuller holder på i ei hel uuuuke?!

*gjemmer seg under dyna*

Skrevet

ca 3-4 dager ja. Hadde det da jeg fikk nr 2 i april men ikke første gangen.

Skrevet

fisj det er vondt altså! :( hadde det i nesten to uker, det var ILLE! Fikk noe på barsel som hjalp veldig, men jeg husker ikke hva det het! du får det på resept, ring barsel og spør... den medisinen reddet dagene mine mens jeg gikk med etterrier!

Skrevet

Med andremann hadd ejeg etterrier i 1 dag

Skrevet

Merka litt med nr 1 men ikkje plagsomt. MEN med nr 2 så kom dei bare eg tenkte at nå burde ho våkne snart for du er sikkert sulten..... Hugsar ikkje heilt kor mange dagar eg hadde det men 3-5 dagar så var det over, var ikkje mykje paracet eg tok etter at eg kom heim.

Men eg kjenner ei som sleit med etterrier i mange mnd......skikkelig ille, ho syns ho var ille med nr 1 men detta tok kaka....... Det blir jo verre og verre etter kvørt barn så hvis du starta med ingenting så går det nok ikkje så mange dagane før det går over........

Skrevet

Har du ikke fått beskjed om å ligge mest mulig på magen? Paracet + ibux og ligge på magen....myyyyyyye..... da trekker livmoren seg hurtigere sammen:)

Skrevet

Hadde et helvete med etterier etter nr 3, varmeflaske på magen hjalp litt faktisk. :-)

Det går over, enste trøsta jeg kan gi akkurat nå. Det er et godt tegn på at livmora trekker seg tilbake slik den skal gjøre. Værst første og andre døgner, så vil de enten gi seg eller bli lettere etterhvert før det gir seg når livmora har trukket seg skikkelig tilbake.

Jenta var forresten nydelig Tillab! Godt laga ;-))))

Skrevet

Hei. Jeg sleit også med etterrier etter begge svangerskapene, måtte sitte å trykke på magen i mens jeg amma, men kjøp Naproxen, det bruker jeg første dag i mensen, (det er smertestillende ved menssmerter). Jeg fikk de delt ut etter fødselen på sykehuset, så de kan tas ved amming :)

Skrevet

Blir etterrier værre fra fødsel til fødsel?!? Jeg hadde skikkelig vondt i 4 dager etter første unge... Kanskje jeg ikke vil ha flere likevel? :)

Skrevet

Men Leadern, man anbefales jo å holde seg unna Ibux når man ammer...

Mageligging er greit nok, det har jeg fått beskjed om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...