Du og jeg og vi fire Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har en på 2 1/2 som putter det han har for hånden i munnen. Han spiser på leker, bestikk, fingre osv osv, særlig når han ser på tv, eller han står å tenker/observerer. Han har vært slik så lenge jeg kan huske, og da han var baby var han ekstrem på å putte alt i munnen. Minner han hele tiden på å ikke putte i munnen, men det går 2 sek så har han glemt seg av og har noe i munnen igjen. Han sikler en del (han har hatt en falsk mandeloprasjon, men har lagt seg til en uvane med å puste med åpen munn selv om det er åpent i nesa nå) Alle tennene er kommet for lenge siden. Jeg har selv en uvane med å småbite på neglene mine, og synes det er plagsomt. Er det noen som har lignende erfaringer, evt noen råd til å få han til å slutte?
Nurse80 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Min gutt på snart 3 år spiser på ALT, han sikler mye, suger på tommel og biter negler. Veldig vanskelig å vite hvordan man skal gripe det ann. Men vi minner han på at han ikke skal spise på klærne, leker o.l, og så sier vi at han ikke får totte når han ikke skal sove. Men 2 sek. etter, er alt glemt! Får håpe det går over;-/
Mona2 Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Gutten min på 2 1/2 er helt lik. Spiser på alt, slikker på sofaen, slikker på glassplata på tv-bordet, han spiser til og med sand og kan fint putte steiner i munnen. Jeg blir helt gal av det, men vet heller ikke hvordan jeg skal gripe det ann..... Sier at det er æsj osv. men det går inn det ene øret og ut det andre..... Ble nesten litt glad over at min ikke er den eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå