Januarbaby2014 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har bare ett spm. til deg.. Når dere søkte om å overta fedrekvoten forrige gang, måtte dere ikke oppgi hvor lenge han skulle være på yrkesrettet attføring? Samboeren min er det nå, men jeg fikk ikke overført fedrekvoten pga. at de ikke kan vite om han vil tjene penger før min permisjon er slutt og han eventuelt skal ta ut fedrekvoten...!
MaybeAgain Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Han var på det da jeg sendte papirene til NAV for å søke vanlige foreldrepenger - tror det var ca 2-3 mnd før termin (husker ikke helt), og hadde fått det godkjent i en periode som straks seg utover permisjonstiden. Denne gangen er han ikke på yrkesrettet attføring lenger, men på attføring kun (tror jeg?). Han har eget selskap som han starter, men hever ikke lønn enda da det er tidlig i starten, og dermed er har han vel heller ikke rett på perm denne gangen (tror jeg ihvertfall). Godt poeng det der med at han kanskje hever plønn før permisjonen er slutt (håper jeg nesten da....), men akkurat den er jeg littusikker på ift NAV. Har ikke fått noe svar fra dem enda vedr papirene mine siden jeg sendte dem først forrige uke (er 30 uker nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå