Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag og fikk se en bitte bitte liten spire :) Er bare 5+0, så det var for tidlig for hjerteslag. Men legen kunne allikevel se at alt var akkurat slik som det skulle være ved 5 uker. Kunne se hvilken eggstokk jeg hadde hatt eggløsning fra og at jeg er gravid på riktig sted. Så nå sitter jeg og ser på UL bilder av en svart flekk og blir nesten rørt - hehe.

Legen sa forresten at det på dette stadiet er ca 1/7 som får SA, men etter 8 uker så er faren så godt som over. Så skal inn på UL igjen i uke 9 - gleder meg masse til det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig da:) er det noen grunn til at du får kommet inn til så ofte UL? jeg mistet nemlig i sa i januar og er veldig redd for å miste igjen, er det mulighet for at jeg kan få tidlig ul? veldig glad på dine vegne og deilig høre at faren nesten er over etter 8.uke!!

Skrevet

Jeg hadde en henvisning til gyn pga noe annet, men siden jeg nå er gravid så tok han ul for å kikke på den lille spiren. Hadde jeg ikke hatt en henvisning fra før av hadde jeg nok ikke gått til gyn så tidlig. Det var tom gratis siden jeg er gravid :)

Neste ul er fordi jeg vil vite at alt er ok før jeg begynner å fortelle folk. Hadde en tidlig SA i november og selv om jeg ikke bekymrer meg, så er jeg mindre naiv enn det jeg var. Derfor syns jeg det er greit å få alt sjekket ut før jeg slipper jubelen løs.

Hvor langt på vei er du?

Skrevet

ikke helt sikker fordi jeg har ikke hatt noe normal syklus etter sa i januar. Men er rundt 6 uker. Og er veldig redd for å miste igjen så en ultralyd hadde kanskje lettet på bekymringene.

Skrevet

Har også en henvisning til gyn for noe annet liggende. Tenkte at jeg ikke kunne bruke den, jeg, da det står grunnen til jeg skal dit??? Sjekker de ikke det?

Skrevet

Hei Giina,

Da vil jeg tro at de først og fremst sjekker for det som står på henvisningen, og hvis du forteller at du er gravid og spør om du kan få UL også, så bør ikke det være noe problem tror jeg......? Kommer vel litt an på gynekologen du går hos også da...

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk en henvisning pga smerter ved sex, så de trodde det kunne være cyster. Dro til privat gyn fordi ventetiden var så lang hos offentlig. De fant ingenting galt med meg, et par dager etterpå ble jeg gravid :) Så nå sitter jeg med en ubrukt henvisning og lurer på om jeg skulle bruke den på en tidlig UL :)

Får se litt hva jeg gjør.. takk for svaret!

Skrevet

Hvis dere har lyst, så bruk henvisningen og bare vær ærlig på hvorfor dere kommer! Jeg hadde nemlig henvisning for spotting før ikm, men det er jo ikke et problem lenger pga graviditeten. Så jeg sa jo det med en gang til gyn og han sa bare gratulerer og foreslo at vi skulle ta en ul :) Null problem. Skal sies at jeg var forberedt på at jeg kanskje måtte betale, men det måtte jeg altså ikke.

Skrevet

Det var nettopp det jeg tenkte også. At jeg kunne sende inn henvisningen og takke ja til timen. Så sier jeg det selvsagt med en gang jeg kommer dit at jeg imellomtiden har blitt gravid. De kan jo umulig sende meg ut igjen!

Gikk du privat? Er det ikke bare offentlig gyn som tar imot henvisninger? Hm... kanskje jeg har misforstått, jeg. hehe

Skrevet

Gikk til smestadgynekologene i oslo. De har både offentlig og privat gyn, og de går litt over i hverandre, så vidt jeg har forstått. F.eks. hvis det ikke er noen ledig time på dagen kan man komme inn på kvelden, selv om det egenltig er privat.

Syns du skal booke en time, jeg! Jeg syns iallefall at det var veldig stas og betryggende :)

Skrevet

Smestadgynekologene var et godt tips. De har jeg hørt mye bra om tidligere også :) Da skal jeg ringe dit.

Takk for tipset!

Skrevet

Jeg går også til Smestad Gyn.! Ble henvist dit for noe annet. Skal på tidlig UL når jeg er 6+2 (tror jeg) på vei, kontordamene som satte meg opp. Men da jeg snakket med legen på tlf ville han at jeg skulle tilbake til fastlegen, ettersom jeg nå var blitt gravid og for "frisk" til å gå dit og fordi det henvisningen gjadt var nå "ferdigbehandlet". Så det kommer nok an på hvilken lege du går til der! Jeg ble skuffet, ettersom jeg har vært igjennom et inngrep, hvor man skal få tettere oppfølging ved graviditet pga høyere risiko for SA, senabortert og for tidlig fødte.

Men masse lykke til!

Skrevet

Jeg ringte smestadgynekologene i dag etter jeg hadde lest forrige innlegg. Og ventetiden var for lang, så jeg velger å gå privat denne gangen uansett :) Koster 1000,- men får time når jeg vil, i uke 8. Synes det er mer verdt pengene å vite at alt er bra før ferien setter inn. Sist gikk jeg i 10 uker før jeg tilfeldigvis fikk vite at spiren var død der inne. Tar ikke sjansen på at det skal skje igjen.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg fikk time med en gang hos Linda Johansen på Oslo Akutten. Skal dit i morgen, ringte dit i dag. Men det er jo privat da. Wish me luck! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...