Holly❄️ Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Husker ikke hva legen sa, skal begynne og gi dette til sønnen min på 4 år..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Eg veit ikkje men ein 4åring kan du vel gje medisin til uten å blande den ut?? Hvis ikkje så skjønnar dei premiering og her har den perimeringa vert ein C-Vitamin. Så er det bare å gje det og skryte, klappe rope og juble når han har tatt det, hjelper veldig her!! Lykke til!!
lÅktiHaUDe Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Ja du kan godt blande den med litt saft, men ikke et helt glass da
Holly❄️ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Flott! Prøvde og gi han den "ren" først, d gikk ikke.. han brakk seg og nektet og prøve igjen. Prøvde og friste med en premie osv, men til ingen nytte. Så da tar jeg heller bittelitt saft og prøver og se om han drikker det:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Burde ikke være nødvendig, han skal ha 5 ml, noe som tilsvarer ei lita t-skje, og det smaker helt kurrant. Om han ikke liker smaken så premierer du med c-vit eller fluor. =))
Joikaboll@ Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Den er jo ikke så ille på smak den, har en på 3 år og en på 4 år som tar Zyrtec hver dag i denne sesongen. Ikke noe problem det, eldste "ser" jo også resultatene av å ta medisin og kontra ikke ta den, så han vil mer enn gjerne ta den. Medisin skal jo ikke være godt, det er en nødvendighet for noen. Og når barna er så store ville jeg nok fortalt hensikten med medisin fremfor å blande den med andre ting.
Holly❄️ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Flott for dere at ungene deres drikker det rent da, men det nekter min sønn.. han har hatt endel medisinering gjennom livet sitt, så han er veldig var på smaker. Har måttet tvinge i han medisiner før, og det vil jeg han skal slippe nå.. Blir litt oppgitt når dere sier det er unødvendig og blande det i saft...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Skjønnar at eg har enkle ungar når det kjem til medisiner gitt..... Jenta mi får Phenamin og tar det uten problemer, har bruka bricanyl i ein periode nå også uten problemer, til og med penicilin som smakar py tar dei uten noko problemer........ Mine er nå 2 og 4 år.... Er jammen glad for det eg da, sover gjer dei au............. hjelpes eg må vera priviligert??? HeHe har fint lite å klage over skjønner eg.. Har du testa han eller er det prøving og feiling?? Har ikkje testa mi men skal til våren att, vil teste begge to da.
Holly❄️ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2008 Ja, han er testet og har pollen- og buerotallergi. Begynt og sove veldig dårlig nå, så vi hentet resepten og begynte med første dose i kveld. Han har veldig legeskrekk, så blir veldig skeptisk til alt som har med medisinering og gjøre. Vil ikke at han skal frykte noe, så ser virkelig ikke problemet med og ta det i litt saft hvis det går fint likevel. Han er bare 4 år, og har god tid på seg og venne seg til medisiner senere... Presser han ikke nå for og si det slik:)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Legen har vert veldig tilbakeholden med å teste ungane her, er 2 og 4år nå. Er først i våres at det har vert ille, men blei enig med fastlegen min nå at me skal teste dei til våren att, ho har også veldig legeskrekk, hyler bare ho ser legesenteret........ Derfor ville me ikkje teste nå og heller prøve phenamin ein periode. Eg og pappan er bjøkreallergikere, eg var vist ekstremt allergisk når eg fikk påvist det i fjor vår....skjønnar ikkje det heilt men.....mannnen min er da verre enn meg....han har gras og noko anna au mens eg kun fikk utslag på bjørk. Håpar me får utslag til våren att, er jo så stor feilmargin når dei er så små.... Sier ikkje at du skal presse han men her har det fungert veldig bra med premie, ja det var ikkje så vellykka først gongen men etter eit par forsøk så gjekk det greit. Har måtte blande paracet i sanasol for å få det i sønnen min første gong han skulle ha det flytans.... men neste gong gjekk det uten problemer. Godt at han slepper å vera plaga da, merka stor forskjell på tulla mi når ho fikk det. Nok ein gong Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå