Astarte Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 noen som har tips til en bra bodylotion? merker at huden min begynner å bli ganske tørr, og vil gjøre alt for å forhindre masse strekkmerker:)
Attekattenoa Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Body Butter fra Body Shop er helt super! Har brukt den ved begge mine svangerskap og skal bruke den denne gangen også har jeg tenkt!=) Ellers liker jeg veldig godt Dermalogica sin Skin Relief Treatment Oil, gir silkemyk hud!
*Januarbaby*09 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Weleda svangerskapsolje er mye brukt av gravide for å forbebygge strekkmerker. Huden blir vanvittig myk og smidig ved bruk av denne oljen!! Mange positive erfaringer etter bruk av denne svangerskapsoljen. Ellers anbefales det at man får i seg fettsyrer for å smøre huden innvendig. Strekkmerkene starter jo i underhuden. Både olje og omegatilskudd finner du i helsekostbutikk (jeg kjøpte dette hos Sunkost)=)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Sverger til Palmers Cocoa butter. Den trekker seg fort inn i huden og man blir deilig og myk av den (syns jeg hvertfall) De har en egen en til strekkmerker, men om den virker eller ikke vet jeg ikke.
Attekattenoa Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Hvor kjøper du Palmers Cocoa Butter, miragelol? Elsker kokoskremer!! =)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Bor i England så kjøper det på Boots eller Superdrug. Boots shipper ikke til utlandet, aner ikke om Superdrug gjør det, men du kan jo sjekke siden dems http://www.superdrug.com/ Jeg vil tro at Amazon selger det (de selger det meste) og de shipper til Norge
HH72 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Babor. Ganske feit og har deilig men diskret lukt. Litt dyr
Heaven har født::) Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Åh, jeg kjøpte en på apoteket under forrige sv.skap. Fikk så tørr hud,og klødde sinnsykt. Prøvde mange forskjellige uten virkning. Husker selvfølgelig ikke merket,men det stod summer breeze på den. Rosa flaske,nydelig lukt. Ble så myk som sn baby i huden av den:)
Klemzi Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Forrige svangerskap brukte jeg solsikkeolje på magen. Fikk ikke et eneste strekkmerke!! Men om det hjelper å smøre er vel omdiskutert.... Det er hormoner sammen med hurtig voksende mage som gjør at huden "sprekker".... men det skader jo ikke å tilføre fuktighet!!
tuppa79 Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 jeg bruker en krem fra av avera. kjempe god. google avera, der er de masse fine produkter. tanta mi seller disse,noe er rene aloevera. brukte en fuktighetskrem da jeg var gravid for 7 år siden,fikk svangerskapskløe på magen,å den lindra smerten ved kløe. jeg skal også kjøpe meg baby serie der i fra. kjempe fin sårsalve for sår rumpe til baby/barn. virkelig noe å anbefale.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 avène. kjøpes på apotek. passer for kjempetørr kløende hud. den er feit, men trekker raskt inn.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. mai 2008 #12 Skrevet 29. mai 2008 Biotherm har en med aprikos i, flaska er aprikosefarga. Den er veldig god fet, drøy og lukter behagelig uten å lukte for skarpt. Anbefales. Den trekker godt inn i huden også. Brukte den under hele forrige svangerskap.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #13 Skrevet 29. mai 2008 hiver meg på meg & lille vampyr. den hun anbefaler er også veldig god.
sweet daisy Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Jeg jobber som hudpleier og kan mye om dette feltet! Declèor sculpt-olje pluss krem vil gjøre underverker!! Har ikke opplevd en eneste en som har fått strekkmerker når de har brukt disse prod! Men man bør begynne i god tid. Lykke til!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 spenefett, eller Spenol som d å kalles :-)) koste 8 krona flaska, e drøy i bruk å nøytral :-) Genial!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har bestilt meg Weleda svangerskapsolje - og den er fantastisk deilig!! Så da får jeg full massasje av sambo hver kveld og huden blir silkemyk:)) Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå