Gå til innhold

Kjenner man at man blir moden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37+4 idag, og har de siste to ukene hatt såvidt med stikkinger i underlivet og mensmurringer om natten, men det har ikke vært hver eneste dag, og slett ikke "plagsomt" - veldig vondt idet det stikker, men siden det er så sjeldent vil jeg ikke si at det har vært slitsomt. Siden jeg ikke har hatt så mye av de vondtene lurer jeg på om jeg likevel modnes, eller er det noe man kjenner? Håååper så inderlig at kroppen min forbereder seg, for nå begynner jeg å bli smålei av kulemagen og har lyst til å møte gullet - men tør ikke engang å håpe på tidlig fødsel.

Hva er deres erfaringer? Dere som har vært modne før termin - hadde dere mye modningssmerter eller gikk det sin vante gang? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld i stuen sukkerlinn:)

Kan prøve å gi deg et svar på spm, men er jo som du vet førstegangsfødende;)

Mine tegn på at kroppen har modnet er hyppige kynnere, mensmurringer i ryggen, mye mageknip innimellom og nedpress.. Nevnte i hvert fall disse til jm i forrige uke og da kommenterte hun hadde det hadde sammenheng med at kroppen modnes!

Skulle jo tro at du modnes selv om det ikke er så ofte du har bl.a murringene..:) -i hvert fall siden du er så langt på vei som 37+4! hvordan er det med kynnere da?Er sikkert veldig individuelt hvor mye en kjenner at kroppen blir moden.. min søster hadde ingen symptomer på at noe var på gang da riene plutselig inntraff 5 dager før termin! ingen kynnere, nedpress, murringer eller noe!! om det er en mager trøst?:)

Gjest mamma'n t go'gutten*FØDEKLAR*
Skrevet

Hei! Jeg er 37+6 og synes ikke jeg har merket så mye.. Har begynt å gå til modningsakupunktur og når jeg ligger med nålene der så kjenner jeg murring i underlivet og rundt skambeinet og sånn. Har lurt litt på om det har med modning å gjøre men veit ikke.. Har kanskje litt mer kynnere enn før, men ikke mye uansett, og ofte merker jeg dem ikke en gang, bare ser magen stramme seg. Ellers merker jeg fælt lite. Har et barn fra før og da merka jeg ikke noe som helst til modningen.. Fødte 12 dager over termin og merka ingen verdens ting i det hele tatt..hodet hadde heller ikke festa seg siste legekontroll før fødselen..men kroppen var jo tydligvis klar 12 dager over termin så modningen må jo ha skjedd selvom jeg ikke merka noe..;)

Skrevet

Stikninger kan være ligamenter som strekkes ("bånd" i/rundt livmoren) eller - hvis det oppleves mer som i bekkenet - at barnet er på tur nedover i bekkenet og liksom legger seg til. Så litt vansjelig å si om det er modning eller andre typer vondter du merker. De "samme" vondtene kan være forskjellige ting - om du skjønner. Hvis det er modning du "leter etter" så ville jeg heller trodd det var mensmurringene dine som eventuelt modner deg, og uansett hvordan du vrir og vender på det, når du er så nærme termin som du er nå, så driver kroppen å forbereder seg! Om du merker det eller ikke ;o)

Skrevet

Min lillesøster kallrot:

Kremt, kremt..;) Jeg hadde nok noe kynnere og noe murring, men ikke noe merkbart slik at det sitter friskt i minne som noe veldig ubehagelig og slitsomt.. (som hos deg)

Måtte bare si det.. hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...