Gå til innhold

Burde vi avbestille Bulgaria-ferien? Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei'! :o)

Jeg og samboeren bestillte en sydentur (før jeg ble gravid) i sommer. En uke, 22 juli, til Bulgaria. Skal ha en avslappende uke på et herlig hotell, Blue Star Majestic. Jeg er da 4 mnder på vei. Burde jeg avbestille? Er redd for at det skader den lille i magen min på flyet. Har forsatt sjans til å avbestille frem til 11 juni...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei tror ikke du trenger avbestille. Jeg har vært i syden både i 3 å 5 mnd før å det har gått helt greit. Skader da ikke den lille på flyet eller noe:) Kos deg med god samvittighet:)

Skrevet

Du kan godt ta fly helt fram til 3 uker før fødsel...

Jeg ville dratt å kost meg så lenge formen din er bra:) Men pass på hva du spiser..

god tur

Skrevet

jeg hadde ikke avbestillt. Høres fantastisk ut med en uke med avslapping i syden før babyen kommer. Er vel bare de siste månedene man ikke bør legge ut på lange flyturer ( i allefall ikke uten legeerklæring) Men om du er usikker kan du jo snakke med legen din :)

Skrevet

Okey, takk for betryggende svar! :o) Er jo heldigvis bare 3 timer i lufta, og jeg skal være kjempe forsiktig med hva jeg putter i munnen! ;o)

Skrevet

jeg har svart deg på desemberklubben!

Skrevet

Ikke noen fare så tidlig i sv.skapet, så reis og kos deg masse du;);)

Vi hadde bestilt tur til Gran Canaria den 11. des, og terminen min ser ut til å bli 10.jan, så den turen blir ikke noe av!

Kommer til å acbesille, og kjøpe ny tur i aug/sept isteden:=)

Skrevet

neida,ta turen å slapp godt av.kasnje visst du er plaget med hovne føtter kjøp støttestrømper på apoteket.er sjøl i uke 18 og skal reise til gran canaria på mandag i 2 uker:)

pass på at alt kjøtt du spiser er gjenomsteikt å vask godt frukt og grønnsaker før du spiser di.

Go tur:)

Skrevet

Som legen min så fint sa det; visst babyen ikke overlever en flytur, var den ikke levedyktig i utgangspunktet. Det er en grunn til at man skal leve nesten som vanlig og det er nettopp fordi at en levedyktig baby skal tåle rimelig mye!

Vil forøvrig gjøre deg oppmerksom på at med mindre du har blødninger kan du ikke bruke reiseforsikringen, den dekker nemlig ikke svangerskapsplager (fant vi ut når vi måtte avbestille paristuren vår). Visst du bekymrer deg veldig ville jeg uansett avbestilt, det er ikke bra for babyen at mamman stresser og bekymrer seg :)

Skrevet

Mener du avbestillingsforsikring? For en vanlig reiseforsikring dekker vel sykdom på reisen selv om man er gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...