Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Man får dobbel lønn når man jobber overtid ikke sant? Jeg jobber vanligvis 100% (37,5timer i uka). Men i går måtte jeg jobbe 14 timer. Det vil vel si at jeg får 8 timer med dobbel lønn?
Guttemamma75 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Det spørs.. Jobber du i kommunen?? I kommunen er det vanlig at man får 4 timer med 50% overtid og resten 100% overtid når man jobber en påfølgende vakt. (altså - iflg turnus jobber du dagvakt men må jobbe ekstra kveldsvakt.. ) Dersom du jobbet kveld men i tillegg måtte jobbe dag så får du 50% for de siste to timene før du begynte på DIN vakt, og resten 100%............ Sjekk med arbeidsgiver hvilke regler som gjelder..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Det må du se i kontrakten din. Det gjelder ulike regler over alt.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Det er helt avhengig av arbeidskontrakten din, jeg får blant annet ikke betalt overtid, men det forventes at jeg jobber, så kommer det heller litt bonus i ny og ne
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 På min arbeidsplass er det vanlig timebetalt om man må jobbe litt ekstra noen ganger. Så er det heller ikke vanskelig å be om fri om jeg skulle trenge det. Går begge veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå