AO3 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Er det noen som vet hvordan det er med graviditet og reiseforsikring? Jeg har reiseforsikring gjennom MasterCardet mitt, som jeg betalte reisen med. Jeg skal til jordmor fire dager før vi drar, og er i fin form, så jeg regner med at det ikke blir noen problemer. Jeg er i veldig fin form (18+5). Jeg vil være i uke 23-25 (bim 24-26) når vi reiser. Jeg skal ta med meg helsekortet, men trenger jeg noe mer enn det? Jeg tenkte å få jordmor til å skrive en erklæring om hvor langt jeg var på vei for sikkerhets skyld, i forhold til det å fly. MÅ jeg ha en lege til å skrive et sånt brev? Det er jo leeenge igjen til flyselskapets grenser ang flyging (Norwegian - må ha legeattest siste fire uker før termin, ikke lov å fly siste to uker før termin). Og hvordan er det med reiseforsikringen - jeg regner med den gjelder som normalt når jeg har hatt et svangerskap uten komplikasjoner så langt? Ja, jeg vet, jeg kan kontakte selskapet også, men kjekt å høre andres erfaringer først. Skal forresten til Ungarn og Kroatia. Jeg har aldri brukt reiseforsikring gjennom MasterCard før, jeg har alltid kjøpt egen reiseforsikring, så er litt spent på hvordan dette fungerer generelt...
AO3 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2008 Haha, den som googler skal finne! Gravide var dekket fram til seks uker før termin, så det er greit. Fikk ingen svar på om man trenger noen form for legeattest. Noen som vet? Det burde vel kanskje ikke være nødvendig? Bekymrer meg kanskje unødig for dette her, men jeg er livredd for å reise på ferie uten skikkelig forsikring - særlig nå.
Benedictemor Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jobber selv i bank og selger forsikring. Jeg ville absolutt valgt en ordinær reiseforsikring (som skal dekke deg enten du er gravid eller ikke, men varierer jo litt fra selskap til selskap), med mindre du er 100% sikker på at du blir dekket gjennom mastercardet ditt. ville undersøkt vilkårene. (NB! Ordinær reiseforsikring lønner seg å ha. Vår i terra dekker deg hele året, enten du er på dagstur eller sydenferie, enten du blir syk eller frastjålet noe, kofferten blir ødelagt i flyet osv)
AO3 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2008 Takk for svar! Jeg har lest vilkårene, og jeg er nå helt sikker på at jeg blir dekket mens jeg er gravid (fram til seks uker før termin). Jeg leste gjennom alle vilkårene, og de ser ut til å være akkurat som på reiseforsikringene jeg har hatt før. Det eneste er at utgifter ved sykdom og hjemtransport var begrenset til 5 mill og ikke ubegrenset (det har jeg hatt før), men det har lite å si i landene jeg skal til. Hadde jeg dratt til USA, hadde jeg kjøpt en forsikring som ga ubegrenset dekning. Dagsturer, bagasje, tyveri etc blir faktisk dekket, det også. "Smutthullet" jeg (tror) jeg fant, var at minst 50% av reisen måtte være betalt med kortet - slik det sto formulert virker det på meg som om man faktisk også må ha betalt MC-regningen først, og ikke bare ha trukket kortet men at man fremdeles står med minussaldo i kontoen. Jeg vet ikke om det stemmer, men den er uansett betalt for lenge siden.
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jordmor sa til meg at hun kunne skrive en bekreftelse på termin, som jeg kunne bruke dersom det ble problemer ved flyreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå