phantomet Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg nettopp vært i kontakt med legevakten etter 45 min i telefonkø, for å høre hvor farlig det er med menneskebitt, når det går hull på huden. Måka har nok en gang blitt bitt av en av sine lekekamerater, men har vi blitt informert om dette? NEI! Jeg så at gutten hadde sår på armen da jeg dro opp ermene på bodyen for å spise suppe isted... Han har rett og slett blitt så hardt bitt at det har gått hull flere steder, og blitt til ordentluge sår. Fader så sint og fortvilet jeg er nå. Tårene spretter igjen. Jeg har blitt beroliget av at han er stivkrampevaksinert som ledd i vaksineprogrammet...men blir det betent må han få antibiotika. Deretter ringte jeg til dagmammaen og informerte om funnet på armen. Hun ante ikke hva jeg snakket om engang, for hun hadde ikke sett noe...annet enn at barna hadde kjeklet seg imellom, og at det da ble gråt...og at gutten var våt på genseren.... Å sjekke om han var blitt bitt hadde ikke slått henne...men hun bedyret at det ihvertfall ikke var hennes sønn som hadde gjort det.. Hva er det med disse foreldrene som er mr opptatt av å fremme sine barns adferd så til de grader, at de ikke kan innse at alt de foretar seg ikke er like greit? Hvorfor er de mer opptatt av å forsvare uskylden til barna sine, enn å si at det der skal det bli slutt på. Jeg gjentok det samme som jeg har sagt til min venninne: For meg er det revnende likegyldig hvem som gjør skaden, men det kan ikek fortsette slik. Og jeg sa at nå fikk hun begynne å ta ansvar for sikkerheten til sønnen min, for at han kommer hjem med nye "krigsskader" hver dag, er ikke holdbart... Videre fortalte dagmammaen at det andre barnet hadde øyekatarr idag, og at hun etter mye om og men fikk det hentet, slik at de kunne kontakte lege. Deretter lanserte hun følgende: Dersom ikke dette andre barnet var helt friskt, eller hennes sønn fikk antydning til det samme, ville hun "stenge butikken" noen dager... Jeg kjenner igjen denne "fordekte" måten å legitimere at hun nok egentlig allerede planlegger å ta noen dager fri...noe som setter oss i en utrolig vrien situasjon, for å si det mildt...
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Åh, jeg kjenner jeg blir provosert bare jeg leser det du skriver.. Og så føler jeg med deg med tanke på de vonde bittene til Måka. Makan til krangling mellom de ungene da? jeg kan desverre ikke hjelpe deg denne uken, for jeg er i Sveits, men jeg skulle gjerne vært hjemme med din kjære Måke og min lilleM... For jeg lengter hjem.. Men jeg kommer tilbake fredag da! Om det er behov for hjelp på fredag, så tar jeg ham gjerne for deg da. Jeg har tenkt å avspasere for å være sammen med lilleM siden jeg har vært borte hele uken.. Gi beskjed!
Maud Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Uff, denne dagmammaen blir bare verre og verre. Det virker nesten som om hun har gitt opp og ikke vil lenger, hva tror du? Jeg gjentar det jeg har sagt før - det er godt dette arrangementet ikke skal være særlig lenger. Stor trøsteklem fra meg til deg
dritgrei hei hei! Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 uff a meg min venn... jeg vet ikke hva jeg skal si om dett ejeg, men jeg kjenner på fortvilelsen din, og på at det ikkelar seg løse på noen annen måte for tida.... Jeg håper du klarer å ta imot hjelp fra folk de siste ukene... jeg vet at det føles helt feil å få hjelp, Maud har rett vi er fryktelig dårlige til å ta iomt omsorg, men jeg velger å bli i håpet om at du klarer det likevel ;-). Håper du får sove litt god klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå