Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Heisann Er det sånn at man MÅ ta kontrastundersøkelse av egglederene etter 3 ineminasjonsforsøk (på stork) eller er det bare noe de anbefaler? Vet at det kan lønne seg personlig, slik at man ikke bruker forsøk til ingen nytte hvis de er tette, men bare lurer tilfelle jeg ikke rekker før neste syklus. Og hva er forskjellen på vannscanning og kontrastundersøkelse, er det noe forskjell? etter som jeg har forstått så skylles begge gjennom eggleder? Jeg har nå hatt 3 forsøk. Hvis det viser seg at egglederene er åpne (alt annet er også normalt) kan det da hjelpe med pergotime? hvis jeg har forstått riktig så brukes den hvis man har vanskeligheter med å få/finne eggløsning og det har ikke jeg...vil det da hjelpe meg noe, eller blir det unødvendig? Ble mye spørsmål her nå men...håper noen kan svare:) Klem:)
hegeno Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 De krever det ikke. Stork bare anbefaler det. De anbefaler det også fordi det kan gjøre en lettere gravid. Hun jeg snakket med sist sa det var hipp som happ om jeg benyttet meg av vann eller kontrast. Gynekologen min anbefalte vann da hun sa at en del fikk komplikasjoner etter kontrast. Ditt siste spørsmål har jeg ikke noe svar på
Karina68 Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Hei- jeg tok Lapraskopi før jeg begynte prosessen- etter 4 forsøk på Stork byttet jeg til Nordica- og fikk beskjed om å begynne med pergo + eggløsningssprøyte- selv om jeg fant EL hver mnd selv- tror det er standard prosedyre der. Forsto det slik at Pergo kuren hjelper til med å modne folliklene/eggene bedre på et vis, og det er jo lite bivirkninger med det også. Som jeg har sagt før var det VELDIG deilig å slippe og tenke på eggløsningstester, deilig å bare tenke på å sette sprøyta og bestille fly når folliklene var skannet og var store nok. Jeg er hellig overbevist om at jeg lykkedes fordi jeg senket skulderene veldig når jeg begynte med Pergo, synes det var MYE stress med denne EL testingen morgen og kveld, og tankene om inseminasjonsstidpunktet var det rette osv.
solsikke73 Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei Stork krever det ikke, men anbefaler det. Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå