Gå til innhold

ABC klinikken på ullevål, noen spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok bare litt lystgass under forrige fødsel, og vil prøve på en helt naturlig fødsel neste gang. Hva kan man forvente seg der? Var dere fornøyde? Blev det som dere ønsket?

Er det bare bading og akupunktur de kjører med eller er det andre ting også? Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ANBEFALES!!! Virkelig, helt perfekt syns jeg. Jeg har ikke så god tid akkurat nå, men har masse å si. Skriv pm til meg, så skal jeg svare senere. Har født to stk der, og har mye jeg kan fortelle.

Skrevet

Jeg fødte nr 2 på ABC på Ullevål og synes det var en helt fantastisk opplevelse. Ikke nødvendigvis selve fødselen for den var ganske lik som nr 1, men oppfølgingen på forhånd og etterpå. Man går jo til oppfølging på ABC og blir godt kjent med jordmødrene og stedet. Selve fødselen gjør jo selvfølgelig ganske vondt, men etterpå får man ligge på barsel på ABC med pappa til stede (forrige gang ble mannen min sendt hjem etter to timer og jeg ble liggende på to-mannsrom med en skrikerunge som jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med).

Det er også veldig lite som minner om sykehus og man har på følelsen av å være på hotell (nesten) samtidig som man har full tilgang på jordmødre når man ønsker det. De kommer innom av og til, men lar familien være i fred og nyte babyen. Alt føles utrolig trygt og godt.

Den eneste ulempen synes jeg er at 48timer liggetid er kanskje litt i korteste laget for noen. Men jeg ser at du har født før, så da vil dere vel også komme fort hjem til storesøsken. Det ville iallefall vi:-)

Jeg har dessverre ingen erfaringer med hverken bad eller akupunktur da det gikk litt fort i svingene for vår del.

Man skriver også et brev som ligger i journalen din om hva slags tanker og ønsker man har rundt fødselen, og dette blir nok fulgt så langt det lar seg gjøre.

Har du søkt og fått plass?

Ønsler deg masse lykke til med fødsel og abc!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...