Aini Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er 18 år og er gravid. Elsker å være sammen med barn og har passt barn i mange år. Men det jeg lurer på er, dersom jeg vil gå hjemme med babyen fram til neste år og så begynne på skole hvilke støtte vil jeg få økonomisk? Eller dersom jeg begynner på skolen dette året hvilke støtte vil jeg få økonomisk? Jeg og typen skal finne oss leilighet og flytte og bo sammen,han jobber kveldstid men går ikke på skole eller noe,hadde tenkt litt på om han kunne vert hjemme me babyen mens jeg er på skole men har lyst og være mye sammen med babyen i begynnelsen jeg også,hvet at jeg må ha 6ukers permisjon fra skolen.
wirre;o) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Aner ikke hvordan det fungerer, men om du ikke har vært i arbeid i seks av de siste 10mnd får dere ikke foreldrepenger. Da vil dere få utbetalt en engangssum.. Sjekk på www.nav.no Og; GraTuLEreR!
linda 23 Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Du kan få fødsels stipend fra lånekassen tror jeg det heter. Når har du termin da? Jeg delte mitt andre skole år i to når jeg fikk mitt første barn
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Dersom du har samme situasjon som oss så er det slik: Er du student no så kan du få fødselsstipend, dersom typen din har permisjon med gradert uttak. Dette kan NAV og lånekassen svare deg på, me fekk god hjelp der. Så få du nok eingangsstøtta og, men da mister du seks uker av permisjonen (eller far, husker ikkje heilt) Dersom du ikkje har vert student, og derfor ikkje har rett til fødselsstipend, så må du nok ta opp lån og stipend. Lykke til og gratulerer så mykje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå