Gå til innhold

Hvilke bleier bruker dere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bare i pampers og libero her eller? Bruker selv libero til min sønn på 4 mnd, prøvde pampers men syns ikke at de bleiene var noe særlig. Hva med billig merkene noen som har prøvd dem og med hvilket resultatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falt tilbake på libero etter forsøkt Pampers og ikke vært fornøyd.

Skrevet

Bruker libero siden pampers inneholder en form for salve, og jeg ønsker å bestemme selv hva slags stoffer barnet mitt skal smøres med. Er heller ikke tilhenger av at stumpen smøres 24/7 som det i praksis blir med pampers, smører jo kun de sjeldne gangene det er nødvendig.

Skrevet

Her blir det libero. Syns pampers er ekle rett og slett. Med de kulene i bunn. I bhg var det noen som hadde first price bleier, de syns jeg ble litt klumpete når det kom urin i de.

Finnes jo sikkert annet bra der ute på markedet, men vi går definitivt for libero

Skrevet

Hei=) Her brukes det både pampers og libero. Vi bruker pampers sine nattbleier om natten, og libero sine up-and-go om dagen=) ellers bruker vi å smøre lillegutt med zinksalve slik at han ikke skal bli sår. Hvilke salve bruker dere andre, om dere bruker noen? Har vært forholdsvis fornøyd med zinksalve hele veien, men han er av og til rød likevel=S

Skrevet

Her brukte vi Libero den første perioden - nyfødt størrelsen.

Deretter gikk vi over til Pampers Active Fit. De er mye tynnere og mindre klumpete, og holder mye bedre på uring og andre saker. Prøvde Libero en gang til når jenta var str 3, men synes de var helt pyton - alt for store og klumpete og med dårligere sugeevne.

Vi er nå str 4 Active Fit m Pampers, men forleden dag kom pappan hjem med Firts Price bleier som et eksperiment - 50 stk for 39 kr(!!!!). De er faktisk helt OK, dog ikke like gode som Pampers sine. Litt tykkere, men likevel mye bedre enn Libero-bleiene.

Har hverken hatt bleieutslett eller rød rompe med bruk av Pampers, så jeg sverger til dem.

:o)

Skrevet

Begynte med Libero til førstemann, det var egentlig helt tilfeldig at det ble det.. men har iallefall vert så fornøyd med den bleietypen at det er kun det vi har brukt til tuppa. Blir nok det samme denne gangen ja.

Skrevet

Vi brukte Pampers de første månedene, og var fornøyd med de. Prøvde så Coop sine, og har sverget til de siden. Synes de er gode og myke, holder han tørr og fri for bleieutslett, og så er de jo billige. Viktig med rett størrelse da (vi har skiftet før han har blitt for tung ifølge pakningene). Prøvde just Libero og men da føltes han veldig våt.

Skrevet

VI bruker Libero, men ville teste andre merker først. Har testet coop, Lidl, first price og pampers, men trives best med Libero.

Skrevet

Har brukt libero til begge mine.

Skrevet

Jeg har brukt Libero det første året, og deretter gått over til Pampers på alle mine. Libero i babytiden fordi de er mye mykere, men Pampers er tynnere og mere behagelig når de beveger på seg, slik jeg har erfaring med. Dessuten er Libero kjent for å gi bleieutslett, noe jeg har opplevd her også.

Skrevet

Begynte med å bruke Libero og Pampers, men Pampersen fungerte ikke så bra på snuppa. Kan jo hende at hun rett og slett ikke passet bleien så godt i akkurat den alderen. Så for oss har det vært Libero hele veien. Men så kom min mann hjem med First Price bleier, da de var tom for Libero på Kiwi. Vi har vært veldig fornøyd!! Så nå har vi også testet ut Coop sine, og de fungerer godt de og. Nå kjøper vi bleier litt etter hvor vi handler. Svigerinnen min sverger til Pampers, mens de fleste venninnene mine holder seg til Libero. Veldig forskjellig det der....

Skrevet

libero

Skrevet

Ser ut til at det er mange Libere fan her. Inkl meg!!!

Jeg har brukt pamper innemellom, men faller alltid tilbake til Libero. Har en sønn som snart er 2 åe. Bruker både up & go og "vanlige" bleier. Er veldig fornøyd.

Jeg smører han veldig sjeldent og har ikke hatt mye problem med sår stump. Bruker apotekets barnesalve eller sinksalve ved behov. Har god erfaring med å skylle stumpen under rennende vann i stede for å bruke våtservietter. Bruker våtservietter kun når vi ikke har vann tilgjengelig.

Har aldri prøvd billigmerkene selv...

Skrevet

Tøybleier her... ellers hender det vi bruker libero f.eks nå når han har diare....

Ellers har jeg lest et sted at en ikke skal bruke sinksalve med mindre barnet er virkelig plaget med sår stump lenge og ikke blir bedre. Luft er vel det beste. Men med tøybleier har vi nesten ikke vært plaget med sår stump i det hele tatt.

Skrevet

Tøybleier her også.

Billig, miljøvennlig og bra for barnet - enkelt og greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...