Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 har et dillema her, som jeg håper noen kan gi meg synspunkter på=) til vanlig går jeg på skole, og da står jeg og sønnen min opp rundt sju/åtte. han må da også legge seg rundt sju halv åtte slik at han kan få muligheten til 12 timers søvn. nå har jeg sommerferie, og tenker at lisjmainn min kan få være litt lengre oppe sammen med meg, siden vi ikke må opp så tidlig lengre. han sover dermed lengre på morgenen. dette går da utover rutinene i barnehagen.. som regel sover han rundt tolv og våkner rundt to, men siden han sover litt lengre er han ikke trøtt rundt den tiden. jeg spurte primærkontakten om hun syntes dette var et problem, men til meg sa hun nei, og at de så jo på han når han ble trøtt. men i dag fikk jeg høre av en venninne som jobber vikar på avdelingen at de ansatte hadde snakket om at han ikke ville legge seg, og at jeg lot han jo sove så lenge.. slik jeg ser det, er det ikke et problem om han legger seg rundt ett i barnehagen i stede for tolv, men dette går vistnok utover personalet, siden de andre barna som sover på avdelingen sovner rundt tolv.. hva ville dere gjort? når legger dere barna deres under ferier ol? synes det er så godt at vi har tid på kveldene, og kan være ute litt lengre å leke oss.
Spanskeflua Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Min erfaring er at selv om barna blir lagt senere en periode, så står de like tidlig opp om morgenen allikevel. Det medfører (ihvertfall hos oss) at de sovre lengre lurer på dagen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 dette er noe de i barnehagen må innrette rutinene sine etter. Når lillemor sov på dagen hjemme la vi henne når hun ble trøtt, ikke på faste klokkeslett. I barnehager jeg har jobbet i har vi fått det til med barn som skulle legges til forskjellige tidspunkt. Burde ikke være noe problem.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 det jeg tenker selv også.. sønnen min er 1 år og 8 mnd og trenger jo etter hvert ikke så lange dupper. så slik jeg ser d har d vel ik noe å si om han sover litt lengre på morran og heller en kortere dupp på dagen. selv om klokka kanskje blir ett før han sovner. personalet må vel gå ut i fra barnas behov..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 ja,riktig. Det er du/barnet som er "kunden". Kunden har alltid rett. Barnas behov er viktigst.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Fortsett slik du gjør det nå... Det er bhg som skal rette seg etter barnas rutiner, ikke omvendt. Jeg jobber i en stor base bhg og der legger vi unegen etter behov, ikke etter klokka!!! Snakk med ped.leder ang det du har hørt og evnt videre til styrer hvis det ikke fører noe med seg =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå