ChellBell - har født! Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Sist jeg var på ultralyd lå bare lille nurket helt stille og gjespet.. ville ikke vise noe som helst. Nå skal jeg på ultralyd igjen og tenkte jeg skulle prøve å få den lille inni der litt mer energisk slik at vi kan endelig få se om det er en gutt eller jente! Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for at den skal våkne opp og sprelle litt?
Tinamor22 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 hei hei. når jeg var på ultralyd så ville ikke den lille krabaten ligge stille, men det gjordmor gjorde for at vi skulle se hva det var, var at hun dyttet litt på magen og sånn, for at han skulle snu seg. Dem kan sikkert gjøre noe av det samme hvis babyen ligger stille drikk litt kald brus eller ver mye i bevegelse før ultralyd så kanskje han blir litt urolig når du legger deg ned stille
Popelko Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 spill litt høy musikk før du drar på ul, for å vekke babyen, og drikk søt saft
MammaCecilie Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Når jeg var hos jordmor ville ikke babyen snu seg, så jeg fikk beskjed og gå meg en tur og drikke eller spise noe med sukker i og komme tilbake etter hun hadde tatt nestemann. Drikk noe sukkerholdig eller spis sjokolade eller noe:P
ab812 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Drikk iskaldt vatn og dunke litt på magen. Då må den vel vakne:)
Fuglehjertet Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Junior her stikker fingeren i navlen min og roper "beibi", da blir det som oftest liv :-)
ChellBell - har født! Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2008 Haha, ler av kommentaren din, Fuglehjertet! Men, sjokolade og brus skal jeg nok klare å få i meg! hehe
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Jeg fikk tips om å drikken en boks med Coca Cola før ultralyden. Om det gjorde utslaget vet jeg ikke, men fosteret var aktivt under hele seansen
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde stresset litt for å nå timen, dvs gått fort en liten stund, og når jeg la meg ned da var det ikke måte på bevegelse. Nesten litt for mye av det gode, jordmor måtte jobbe litt for å måle det hun skulle ha målt
Jente2011 Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 eg drakk sjokolademelk + eins slurk cola... å aldri har eg sitt nåke så aktivt så babyen i magen min.. vifta me arma å bein å snudde seg rondt flære gonga i løpet av dei 10.minuttane eg va på UL..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå