1+2=3barn Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 dere som fullammer hvordan føler dere at det går???? jentene mine er 5 uker og jeg føler at ammingen går greit egentlig.. ammer en og en ettersom jeg har sopp og er sår så klarer jeg ikke dobbeltamme.. men syntes det går så lang tid å amme 2... går 30-40 min og så er det 2-2.5 time til neste gang.. føler jeg ikke har tid til annet enn å amme. syntes det er slitsomt ettersom jeg har en på 3 som jeg føler jeg ikke får tid til... hva gjør dere?? siste måltid før natten får de mme og sover 4 timer ca og etter det er de så døsige og småspiser resten av natten.. ca hver time fra jeg har ammet første til den første skal ha mat igjen..
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jeg fullammet mine til de var 5mnd. Jeg ammet de også en og en, syns det fungerte best. Men mine spiste veldig fort, brukte 10-15min hver. Husk det er ikke verdt å amme hvis det bare føles som et slit.
Lene4021 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Mine ble født 6 uker før tiden og var dårlige til å suge. Hadde sonde de første 3 ukene. Jeg fullammet dem i ca 3 mnd før jeg begynte å gi flaske på kvelden. Jeg var totalt utslitt, satt kontinuerlig med en eller begge på puppen da de brukte lang tid på å spise, sovnet, våknet igjen fordi de ikke var mette osv... En periode sov jeg i stolen jeg ammet i... Det er ikke verdt det, jeg begynte å gi flaske med morsmelk, men gikk etterhvert over til erstatning da det tar tid å pumpe seg og tid har man lite av som nybakt tvillingmamma.
Gjest bissen Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg fullammet jentene til de var 8 mnd, men de bodde jo 8 uker på sykehuset..pumpet 7 uker og dobbeltammet siste uka. Minstejenta hadde sugeproblemer, jeg brukte brystskjold med henne i 5 mnd, de kastet opp flere ganger under hvert måltid og et måltid kunne ta en time, og så var det neste som skulle ha..jeg ammet konstant i et halvt år! Fikk brystbetennelser tre ganger i tillegg, da ble jeg lei:) De kastet opp så mye mer hvis de fikk flaske, så jeg måtte egentlig bare amme. Ble totalt utslitt:) Flott at du fullammer, hold på så lenge du orker, men det er ikke et nederlag å avlaste deg selv av og til med mme så lenge de tar flaske greit! Lykke til, prøv å ikke slite deg ut helt:)
Gjest bissen Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jada, lese nøye..du gir jo mme på kvelden:) Jeg pumpet meg av og til rett før jeg la meg, og når en av jentene begynte å sutre etter pupp på natten, ga jeg begge en flaske samtidig i sengen deres og fikk sove litt lengre selv. Men det gjorde jeg da de var litt eldre, rundt 5 mnd, og ikke kastet opp så mye lengre. Bare en ide:)
Silvia Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Jeg syntes også det var veldig slitsomt å amme i begynnelsen. Jentene mine brukte av og til 45 min på et måltid. Men nå er de 3 mnd og spiser mye fortere. Kan gjøre unna et måltid på 10 min. Tror det er vanlig at de blir kjappere til å spise etter hvert. Du kan trøste deg med det, hvis du velger å fortsette Jeg dobbeltammer som regel, men på natta og hvis det passer bedre sånn ellers tar jeg dem en og en.
*grete20*med 2 gull i magen* Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har fullammet til guttene ble ca 2,5 mnd, da begynte det å bli litt lite melk så de får tillegg med flaske! Jeg har bestandig ammet begge samtidig og syntes det var veldi greit! Men nå er guttene 3 mnd og jeg begynner å gå lei... Har hatt brystbetennelse 2 ganger, og hatt en stor sprekk i brystvorten i 3 mnd... Det har vært VELDIG vondt, og først nå, etter mange forskjellige behandlinge, har de funnet ut at det var sopp.. så nå håper jeg virkelig jeg blir bra, for har lyst til å fotsette å amme!! Men mister motet da jeg gruer meg for hver gang jeg skal amme pga. smerten...
Sognemor Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Jeg fullamma mine til de var 4 mnd...da beg jeg med grøt...syns det tok lang tid med amminga ja,og om natta var det en del styr ei stund,med mye amming,og om kveldene satt jeg og amma konstant....var til tider ganske lei,men hadde ikke lyst å begynne med mme....etterhvert gikk det fortere å amme og de beg å sove hele natta da de var ca 5-6 mnd...nå er de 8 mnd og jeg ammer mye enda i tillegg til middag og grøt...selv om det var mye styr ei stund er jeg glad jeg fortsatte å amme og at jeg har sluppet flaskestyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå