Plutseliten :) Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Vet dere hvor lenge etter at man har fått utbrudd av vannkopper at det kan smitte? Vi skal ha noen venner på middag på lørdag....deres sønn fikk vannkopper i søndag/mandag. Er det noe som passer veldig dårlig nå er at minstemann får dette...både pga immunforsvaret hans,har akkurat fått MMR vaksine og kroppen jobber med den,og at vi skal til Spania på mandag.... Vet at det har noe med om koppene har tørket osv...men det vet jo ikke vi om alle har gjort....hmmm
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Det tar ca 2 uker før det bryter ut etter at en er smitta, det kan også gå helt opp mot 3 uker.Håper dere slipper unna. Lykke til.
dritgrei hei hei! Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 5) Hvor lenge er man smittsom? Svar: Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe.
Plutseliten :) Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Ok....men når en allerede er smittet og det har brutt ut vannkopper, sånn som hos denne gutten. Hvor lenge er han smittefarlig? For om han er det enda på lørdag,så kommer jeg til å si at de ikke kan komme.... Haha..for så egoistisk er jeg....orker nemlig ikke bevist å utsette oss for mere sykdom nå,særlig når vi skal til Spania
dritgrei hei hei! Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 4) Hvor lang tid tar det før smitten bryter ut? Svar: Når du er blitt smittet, tar det mellom 10 og 20 dager før vannkoppene bryter ut. Dette kalles inkubasjonstiden. Det er forøvrig lommelegen.no som snakker :-))) Jeg ville altså takket pent nei til besøk, for ungen med avnnkopper er rett og slett smittefarlig i følge lommelegen. :-) God tur til spania uten vannkopper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå