Gå til innhold

Ikke tullespørsmål: Hvor blir puppene av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 30 og har kun hatt en minimal brystøkning. Var 75B før og er det nå også - har ikke måttet bytte en eneste bh. Det er riktignok mer "svulmende" i den samme bhen, men likevel... Jeg har ikke hatt antydning til ømme bryster ila svangerskapet heller.

En ting er at det er litt skuffende ;-), men mer alvorlig er det at jeg lurer på om jeg ikke produserer/kommer til å produsere melk? Lekkasjer er jeg så langt unna at det ikke er vits å nevne engang. Noen andre som har det sånn? Eller som har hatt det sånn og likevel har hatt god melkeproduksjon? Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de siste halvannet kiloene jeg har lagt på meg har kommet i puppene, de har blitt STORE, men lekkasje har det vært null av. Husk at melkeproduksjonen først egentlig kommer i gang når barnet er født :o)

Du trenger ikke bekymre deg tror jeg, størrelsen har ikke noe å si for hvor "flink" du blir til å amme :o) Noen har små pupper, andre store, det gjelder ammende eller ikke ammende.

Skrevet

Størrelse har ikke ha noe å si for melkeproduksjonen din, så var jeg deg hadde jeg ikke bekymret meg. :-) Jeg har heller ikke fått mye større pupper og ingen lekkasjer i det hele tatt. Det kommer kun en dråpe hvis jeg klemmer, er 38+2 nå.

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei i morra, og har heller ikke fått betydelig mye større pupper. Fyller ut min B-cup litt mer enn ellers, men det er ikke noe problem å fortsatt bruke den. Og ikke lekker jeg noe særlig heller. Det hender det kommer ut bittelitt hvis jeg klemmer på brystvortene, men derfra til lekkasje er det langt... Og størrelsen har ingen ting med produksjonen av melk å gjøre, så vi trenger nok ikke bekymre oss.

Skrevet

Mine pupper vokste fort i begynnelsen og jeg kjøpte amme-bh'er i en størrelse større, men nå bruker jeg mine vanlige bh-er igjen... Og så bare venter jeg på at melka kommer, da må de store frem igjen. ;)

Skrevet

Jeg er nå oppe i str 85D og jeg er i uke 36+5, så de kommer vel til å bli enda større når det kommer skikkelig melkeproduksjon. Jeg skulle ønske de ikke var så store....det var ikke slik i første svangerskap...da var jeg på det største 80D med melk...

Vil ikke sitte igjen med skikkelig hengepupper etter ammingen...men der er jo sjansen ganske så stor nå:(

Så jeg vil no bare si at jeg misunner dere som ikk ehar så store, melk får dere nemlig uansett :)

Skrevet

Det at mangen ikke får melk før fødselen er pga progesteron og østrogen i morkaka, som hindrer prolaktinet i å få fritt spillerom. (Prolaktin er det melkeproduserende hormonet i kroppen)

Så det at puppene ikke har vokst trenger ikke bety at ikke du kommer til å få melk:)

Hver heller glad de er fin str og ikke som mine, jeg kommer til å kvele den stakkar ungen mellom brystene. hehe ;)

Skrevet

heisann:)

har det akkurat sånn som du og har hatt det sånn med begge to svangerskapene jeg har hatt før dette, er likedan nå også, men har fått rikelig med melk når bebisen har kommet. tok litt tid med nr 1 (5 dager) før jeg fikk melkeproduksjonen i gang men den kom. full ammet i 6 mnd med begge, og ammet i 15 mnd med begge...:) fikk aldri de store flotte amme puppene, men de funket, så bare ta det med ro, du får nok melk skal du se:)

lykke til

Skrevet

Takk for veldig gode svar, alle sammen! Skjønner at jeg ikke har noen grunn til bekymring, og at jeg pent får ta til takke med det jeg har fått utdelt ;-)

Lo forresten godt av deg som tror du vil kvele ungen med 85Dene dine :-D Kanskje like greit med denne varianten.

Ha en god ettermiddag!

Skrevet

Jeg har heller ikke antydning til større pupper, ingen melk og ikke har de vært ømme heller, men satser på at amminga ordner seg likevel. Får liksom ikke gjort så mye med det heller.... :-)

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg - størrelsen på puppene har absolutt ingenting med melkeproduksjonen å gjøre. Dessuten kommer ikke produksjonen ordentlig i gang før babisen er født. Jeg har 80D, og har alltid hatt det. Mine vokste ikke under svangerskapet, og er samme størrelsen nå og. Men de 3-4 første dagene etter fødselen føltes det som om jeg hadde kanonkuler på meg - de ble store og fryktelig såre og full av "klumper". Det gikk raskt over når melken er godt i gang og babisen spiser.

Lykke til!

:o)

Skrevet

Jeg har alltid vært en liten 75b, dvs kunnet bruke 75 A også til tider.. Men nå i løpet av de siste 3 ukene av svangerskapet (termin 30 mai) har de plutselig begynt å vokse. Ikke enormt men nok til at jeg forstod det med å gå opp str i ammebh. Og som folk sier her er det ikke str det kommer ann på.. hehe..

Men skulle bare si at det kan endre seg enten på slutten av svangerskapet, eller rett etter fødsel når melkeproduksjonen skyter fart:)

Skrevet

Før jeg fødte jenta mi så hadde jeg veldig små pupper (70A) og de økte heller ikke noe særlig i sv.skapet. Men 3 dager etter fødsel så ble de skikkelig store og melken kom for fullt.

Jeg har heller ikke hatt melk i brystene i sv.skapet. Etter jeg var ferdig med amming har jeg fortsatt og bruke 80B så mine har blitt større etter fødsel og endt amming.

Lurer på hvordan de blir denne gang når melken setter inn??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...