vannmann84 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Pappan til babyen er student og har ikke hatt innteltsgivende arbeid de sisste 10 mnd før fødsel. Ifølge Nav sine sider så kan jeg da søke om å få overta hans uker. Ringte på Nav i dag og spurte om hvordan jeg skulle gå fram og en lite hyggelig saksbehandler fortalte meg at jeg måtte sende inn en skriftlig søknad. D høres jo greit nok ut. men jeg har aldri hørt om noen som faktisk har fått pappans permisjons uker. Noen der ute som har fått bekreftet at de får d????
tre egne og ei på lån:) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg har vel ikke fått dette bekreftet ennå. Men jeg også fikk beskjed av NAV at jeg kunne få overta pappas uker. Så krysser fingrene for det, enn så blir det lite penger her i gården. Skal ta ut 100 % lønn i ti mnd, og så ha videre ulønnet permisjon til august 2009.
Viktory87 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Når far IKKE HAR KRAV på fedrekvoten, så får mor automatisk fars uker. Men om FAR HAR KRAV på fedrekvoten (men han ikke tar imot den kvoten), så får ikke mor ukene til far. Jeg fikk ukene hans pga. at jeg ikke hadde jobbet i 50% stilling eller mer. Da fikk jeg ukene hans automatisk. For han hadde IKKE KRAV på fedrekvoten pga. jeg ikke hadde jobbet i 50 % stilling eller mer.
vannmann84 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Hva skrev dere i søknaden til nav? Fikk beskjed om å legge ved dokumentasjon på at han er student. Da er vel en kopi av studentbeviset hannes nok. Eller? Noe annet jeg bør ha med?
Viktory87 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Vi dro til NAV og de fylte ut skjemaet før oss:)
MaybeAgain Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Du bare forklarer kort i søknaden om foreldrepenger. Jeg fikk pappans uker første gangen, og har søkt denne gangen også, fordi han ikke hadde rett på kvoten gr yrkesrettet attføring. Skrev det bare slik: "Ettersom pappa x er på yrkesrettet attføring og ikke har rett på pappakvoten søker mamma x om å overta denne". Deretter gikk det automatisk uten problemer. )
augustbaby! Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Et lite tips etter kontakt med NAV: Far har rett på fedrekvoten hvis han jobber 6 av 10 måneder før fedrekvoten tar til, og ikke før mor går ut i permisjon. Jeg synes NAV formulerte seg litt vel klønete når det gjaldt dette, så jeg trodde ikke mannnen min hadde rett på fedrekvoten. Han er ferdig med å studere denne våren, og begynner i jobb i juni. Det betyr at han har rett på fedrekvoten så lenge han tar den ut etter at han har jobbet 6 måneder i den nye jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå