Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Ungene detter å slår seg? Synst folk ser dumt på meg når jeg sier hva som er skjedd med gutten min på snart 2år:( Han var å lekte i gangen, gikk opp et par trappetrinn og har nok snubla så han for ned igjen, så han fikk tanna gjennom leppa (så han har et lite arr). Jeg holdt på å bytte på sengene, var ikke langt unna, men ting skjer jo fort med sånne små. Det var jo et uhell, å han har aldri gjort seg noe før. En gang må jo være den første.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 nei, jeg synes faktisk heller at man er en dårlig mor om man er en skikkelig hønemor og ikke lar ungene få lov til å utforske ting selv. Har også fått rare blikk når jeg har fortalt hva ungene har klart å finne på - men heller det enn at de ikke tør noe
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Nei, unger slår seg, slik er det bare! Da lærer de å passe seg + at de ikke blir skikkelige pingler. En mor som følger etter barnet sitt overalt for å passe på at det ikke faller, gjør noe farlig eller liknende, er en dårlig mor. For det er verre for barn som ikke tåler noe!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 nei det syns jeg da ikke.. når det er snakk om et barn på 2 år, som løper rundt og vil utforske alt, og som enda ikke er kjempestø på beina... er da vel vanlig med knall og fall, og litt blåmerker her og der når de kommer til den alderen... hadde det vært snakk om en liten baby hadde jeg reagert, men når ungen er såppass stor blitt og løper over alt så er det omtrent umulig å holde dem i hånden 24 timer i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Nei, det er ingen som synes man er en dårlig mor om barnet faller og slår seg. Slutt å vær så paranoid.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Du er absolutt ikke en dårlig mor, barn tåler å "skade" seg litt. Du her i mine øyne vært en dårlig mor dersom barne ditt ble overbeskyttet, ikke fikk lov til noen ting. La barna klatre i trær +++
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Paranoid??? Hallo, det var et sp. Er faktisk noen som mener man er en dårlig mor når barna slår seg. Men selv syntes jeg de har godt av å slå seg litt, så blir de ikke skikkelige pingler som ikke tørr noe. Må da gå an å få stille et sp uten at folk må utale seg om ting å tang..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Absolutt ikke! Barna må få lov til å gjøre seg sine egne erfaringer, de lærer ikke av våre formaninger. Vår jobb er å passe på at det ikke er altfor farlig, men hvilket barn har ikke falt ned en trapp? Du kan ikke være der hele tiden. Han har nok fått respekt for den trappa nå!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Enig. Dårlig gjort av meg å ta det ut over HI. Er bare så lei av at det er så mange her inne som tar absolutt alt som kritikk hele tiden. Synes det er så mye spøkelser på høylys dag... Men igjen; teit å ta det ut her. Og nei, klart men ikke er en dårlig mor om barnet slår seg, små barn SKAL teste ut litt, noe som medfører at de får en trøkk innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå