Gå til innhold

Ph måling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken andre som har vert gjennom det?

Vi skal på torsdag å grua meg veldig.. Sonda er jo egentlig grei, men ka er i den andre enden?

Spør sikkert dumt, men eg ana jo ikkje, hehe.. Fikk tlf fra sjukehuset i sta, blei litt stress så fikk ikkje spurt så masse..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hei.

Har en jente som var plaget med øsofagus reflux fra hun var født til hun var 2-3 år. Var skikkelig ille. Kastet opp etter hvert måltid, utrolig smerter i "magen", gikk lite opp i vekt (var vel ca.7,5kg da hun var året) og MYE skriking. Stakkars liten..hun gråt og gråt..natt og dag..

Hun var til pH måling 2-3 ganger. Hun satt på fanget mitt, fikk litt lokalbedøvelse i nesen (dormicum?), og så førte de sonden inn i nesen og ned i spiserøret. Etterpå dro vi på rtg, for å se om sonden lå rett.

Ubehagelig for barnet når sonden føres inn, men det går fort og greit. Sonden må fikseres godt ellers river barna dn ut, men det er helsepersonellet nøye på.... Så får de en slik "box" der du skal trykke når barnet spiser osv. Du vil forhåpentligvis få god informasjon.

pH målingen varer 24 t.

Min jente fikk Losec for refluxen, men den hjalp minimalt.

Hun "vokste" det av seg i 2-3 årsalderen....

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Da får vi håpe det går bra, rekner med det blir verre for meg, hehe.. Men det går nok bra, håper dei finner ut ka det kan være ivertfall

Ho er veldig grei ho som skal legge inn sonda, så rekner med ho gir all informasjon vi trenge. Eg kommer ivertfall til å spørre im det er noke eg lure på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...