Gå til innhold

jenta mi på 14 mnd sier ikke mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun sier bare pappa. Likevel er hun en stor mammadalt som henger i bena mine og vil sitte på fanget mitt store deler av dagen. Vi lo litt av dette med at hun ikke sier mamma til å begynne med, men nå synes jeg det er litt sårt. Hun har jo begynt å si noen ord så vidt, men hvorfor i alle dager vil hun ikke si dette? Flere som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 13 mnd sier verken pappa eller mamma. Men årsaken kan være det at vi er to-språklig familie, og jeg snakker kun morsmål til henne, og resten av familien snakker norsk. Har hørt at i sånne tilfeller kan barna begynne å snake senere. Jeg ser ikke stort problem i dette :-)

Skrevet

jenta mi sa også bare pappa. ikke vet jeg hvorfor, for det var meg hu var sammen med meste parten av tida. nå er hu 29 mnd å sier bare mamma.. hehe.. =) det kommer nok skal du se. men husker jeg og syntes det var litt sårt!

Skrevet

Jenta mi er også 14mnd og hun sier heller ikke mamma. Når jeg oppfodrer til å si mamma sier hun pappa! hehe!

Skrevet

Hehe, det er helt likt hos oss. Jeg sier "mamma" til henne store deler av dagen for at hun skal forstå at jeg heter det, men da svarer hun med å si "babba" =pappa. HI her forresten. Men det er alltid godt å høre at andre har det likt:)

Skrevet

Så morsomt, jeg har også lurt på dette. Min datter er 20 mnd og kaller både meg og pappaen for pappa. Når vi sier mamma til hun gjentar hun med å si pappa. Når han spør hvor mamma er ser hun rett på meg og sier pappa. Trodde mamma var det enkleste ordet man kunne si jeg...

Skrevet

Datteren vår kan si begge ordene hvis hun vil, men det går i perioder hva hun bruker mest. Hun har såvidt begynt å skjønne at det er en sammenheng mellom disse ordene og oss, men har ingen formening om hvem som er hvem. Akkurat nå sier hun mest pappa, men i dag sa hun faktisk mamma en del :)

Skrevet

Gutten min på 17 mnd sier ingenting...

Skrevet

I dag begynte jenta mi å kalle meg mamma, mange ganger og veldig tydelig. Ser ut som hun skjønner hva hun sier. I am happy!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...