Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi venter nr. 2 nå og lurer litt ang. bilsete til den lille. Fra storesøster (snart 4 år) har vi et maxicose sete (0-9 kg). Dette er pent brukt og vi har aldri kollidert eller noe. Har hele tiden tenkt at vi skulle benytte dette på nestemann også. Men nå hører jeg noen si at et barnesete ikke skal være eldre enn 3 år....

Hva gjør dere andre? Vet dere om dette stemmer eller er det et "salgstriks" fra produsenten/butikken?

Jeg er nå i tvil om vi bør gå til innkjøp av nytt sete. Men jeg vil helst spare de pengene dersom det er unødvendig...Blir takknemmelig for andres synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...er 3 gangsfødende men svarer for da:)

me skal bruke det samme bilsetet til nr 3 som me har brukt til dei 2 andre...og det er og brukt til 2 til....setet er 5 år gammelt....Og like godt....

Skrevet

Takk for svar:) Og selvsagt ikke meningen å glemme de som skal bli mamma for flere enn 2:)

Ja, jeg er ikke overrasket hvis det jeg har hørt er et billig salgstriks. Men det er jammen ikke godt å vite i mylderet av informasjon, meninger og myter!

Skrevet

kan jo hende de må si det med hensyn til sikkerthet, for å ikke bli saksøkt/få lov å selve bilseter. akkurat som at de setter sånne best før dato på mel og slikt leeenge før det blir dårlig. jeg skal bruke samme sete som lillesøster brukte. hun er 2 år. men det som lillebror brukte tør jeg ikke bruke, han er 5 år.

Skrevet

Trygg Trafikk anbefaler ikke å bruke stoler som er 5 år eller gamlere. Dette pga massetettheten. Plastik blir sprøtt når det blir noen år gammel, og er derfor ikke like sikkert, likeså med isopor.

Skrevet

Jeg har lest på trygg trafikk sine sider at maks brukstid er 8-10 på barneseter. Men ta å gå inn på nettsidene deres, der er det masse info, og spm og svar om barneseter i bil.

Skrevet

Tror grensen går ved 5 år, pga av plasten og isoporen i setet blir sprøere og dermed mindre sikkert ved evt. kollisjon. Vi hadde et 2-3 år gammelt sete til vår førstesnupp, og det kommer vi ikke til å bruke nå med andresnupp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...