Gå til innhold

to tette...


junio

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en datter på snart to og termin 17juni,lurer så på om jeg trenger søsken/tvillingvongn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel på om toåringen din trenger å sitte i vogna ofte eller kor mye ho går sjøl... finnes sånne brett til å sette på vognene som ho kan stå på også. Du får vurdere og snakke med noen som jobber i barnevognforretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme utfordring. Storebror blir 2 i juli - og jeg har termin 4. juni med nr 2.

 

Vi har bestemt oss for å avvente og se. Storebror har ennå behov for ca 1 times lur på formiddagen. (har akkurat trappet ned fra 2) og dermed behov for vogn. Vi har egen sovevogn i barnehagen så der er jo problemet løst - utfordringen er helgene og evt i sommer.

 

Har seriøst vurdert Phil og teds med søskensete i stede for tvillingvogn hvor de sitter ved siden av hverandre. Vet mange er storfornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som blir 2 i august termin 26 juni. Fikk til svar at et søskensete oppå vogn blir for tungt... Har kjøpt rullebrett til å feste på vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,,.når eg skulle ha nr 2, var elstemann 2 år og 2 mnd....hadde ikkje tvillingvogn til dei.Hadde brett på vogna som eg har brukt utruleg mykje,...min 2 åring sov ikkje lenger på den tida....

Nå har eg kjøpt tvillingvogn for eg venter nr 3...og då er nr 2 1 år og 2 mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla vår er 2 år og 2 måneder når nestemann kommer og vi har bestilt søskenvogn. Grunnen er at vi har flere vennepar som har +/ - 2 år mellom sine barn og de fleste av de har kjøpt søskenvogn sier de ikke kunne klart seg uten. Frem og tilbake til barnehagen kan du selvsagt klare deg med ståbrett (forutsatt at det ikke er langt å gå og at den eldste ikke er veldig sliten), men på lengre turer ville jeg helt klart hatt vogn til begge. Vi kjenner ett par med to tette uten søskenvogn, de valgte ståbrett og det fungerer helt fint, men på lengre turer må de enten gå med en vogn hver (har da en lett trille til den eldste) eller med en i bæremeis. Problemet når man må gå med en vogn hver er at: Hvem skal passe den eldste når den vil ut og gå selv? Da har man jo ikke flere hender... Har man søskenvogn, kan den ene trille og den andre leie eldstemann. For ikke å snakke om de gangene jeg skal gå alene og den eldste slår seg vrang...da er det fint å kunne sette barnet i en vogn og bare gå. En 2-åring blir fort sliten og derfor er det godt å ha et sted å slappe av, ikke nødvendigvis sove, men å bare hvile bena sine litt!

Vår eldste gleder seg veldig til hun og babyen skal kjøre vogn sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for alle svar,har bestilt søsken vogn nå. blir endel alene med to når faren er på jobb og hun eldste er ikke i barnehage ennå.

så jeg tror det var lurt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på 1 år og 4 mnd, og har kjøpt søskentrille og mykbag.

Synes hun er for lita til å stå på et ståbrett, og for tung til å sitte i et sånn enkelt søskensete. Har henne 50 % i bhg,så blir hjemme annenhver dag men 2 små barn,så fant ut at jeg var nødt til å ha søskenvogn. Tiden vil vise hvor mye den blir brukt. Var ikke så veldig dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...