lillebell&lillemor Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei, Håper noen kan gi meg noen råd, erfaringer eller lignende ang. stress på jobb. Det er ikke det at det er så mye å gjøre på jobben, men selve miljøet og dårlig stemning her gjør at jeg blir stresset, sliten og lei. Vet ikke hvordan jeg skal takle det, men gjør så godt jeg kan. Men nå orker jeg snart ikke mer... Lurer på hvordan dette påvirker den lille der inne? Merker også litt hjertebank til tider. Er dette farlig? Skal heldigvis på kontroll imorgen, men ville gjerne ha noen synspunkter fra dere her inne også
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 stress kan føre til tidlig fødsel og lav fødsels vekt på barnet.. man burde ikke stresse i svangerskapet..
Nina_J Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg mener å ha lest et sted at stress overføres til barnet...men er jo ikke sikker da... Det er jo uansett ikke sunt å stresse for deg heller!
lillebell&lillemor Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Takk for svar. Det var noe sånt jeg var redd for. Prøver så godt jeg kan å bare la det gå, men når man jobber på et lite kontor påvirker alt alle...mange unødvendige diskusjoner som fører til ubehagelig stemning er ikke akkurat det jeg trenger nå. Men men...jeg får gjøre så godt jeg kan. Kan man bli sykemeldt pga en slik situasjon? Er det noe jeg kan spørre om på kontrollen i morgen?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Litt stress overlever alle og oppleves til stadighet.. Det er ikke til å unngå.. Ville ha nevnt dette ovenfor arbeidsiver hvis du har en som er ok å snakke med, og si at hvis de vil beholde deg lengst mulig i jobb, så må de innordne seg mer og få deg til å trives i jobben. Du skal ikke stresse for mye rundtom de 2 siste mnd vil jeg tro, for dette kan fremskynde fødselen. Lykke til.
lillebell&lillemor Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 i utgangspunktet er det sjefen som lager dårlig stemning, så situasjonen er litt komplisert. blir bare sliten av å aldri vite hva slags humør sjefen er i og om hva som kan utløse eventuelle diskusjoner. H*n er litt vanskelig å forstå seg på...det gjør miljøet litt spent.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 ville anbefalt deg å snakke med legen ov enventulet aktiv sykemelding slik at du kan være noe timer på jobb å bestemme selv når du vil jobbe å hvor mye:) for d er mye sunnere for deg å barnet ditt:) tror nok legen vil være behjelpelig med dette masse lykke til:)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 jeg er sykemeldt pga stress og slit på jobben... i utgangspunktet er det fordi jeg har mye vondt i magen om nettene, hodepine og ryggsmerter.. var først 50% sykemeldt.. men ble veldig sliten og stresset av å jobbe, da det kun var ettermiddager og mye styr på jobb.. så er nå sykemeldt for å få "hvile" litt.. legen trodde magevondtene kom pga stress på jobb.. så bare snakk med legen din event prøve delvis sykemeld.. og se hvordan det går
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Jeg fant denne linken angående stress og om fosteret påvirkes: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2006/05/19/litt-stress-bra-for-fostere/index.xml Denne studien viser faktisk at stress er positivt, merkelig nok. Men jeg har åsså lest at studier viser at fra uke 17 kan man finne morens stresshormomer i fostervannet, og fra da av kan det påvirkes. Men dette ble motargumentert, og en norsk forsker mente dette med stress og negativ innvirkning var sterkt overdrevet. Jeg finner ikke denne linken, men var iallfall noe sånt det sto. Så mye synsing fram og tilbake på dette feltet, men vil tro det er best å bare leve mest mulig normalt, så godt det lar seg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå