Gå til innhold

Hodet festet


bella&skatt

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i går og hodet var festet:) men hun sjekket ikke om jeg var moden eller noe slikt, trodde det var vanlig jeg. Har hodet festet seg på de fleste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde meg i går også, fikk bekreftet at hodet var festet.

Da jeg er i uke 36 ville hun vente til neste uke når jeg er i uke 37 med å undersøke om jeg er moden! Da er det jo helt trygt at barnet kan komme, i tilfelle hennes undersøkelser skulle trigge noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos jordmor 30.april lå babyen med hodet ned i bekkenet, men det var ikke festet. Er spent på å høre no på fredag ka ho si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller ikke sjekket om jeg var moden på mandag, men skal be om det når jeg har time neste mandag. Hodet her er festet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får be henne sjekke på neste kontroll jeg da. Men da burde jeg søren meg være moden for da er jeg i uke 39!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hodet vært festet i 4 uker allerede. Er nå i uke 38..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 37+1 nå, og hodet her har vært festa lenge :) men jeg er førstegangs da, og da skal det visst være normalt at de fester seg tidlig..

har ikke blitt sjekka om jeg er moden jeg heller, men kanskje jeg blir det på kontroll på mandag....? hatt mye modningssmerter nå (menssmerter, vonde kynnere og slikt noe), så jeg håper for så vidt ho har tenkt å sjekke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan sjekker de om man er moden?

hadde så ondt i magen(kynnere) sist j var der at hun klarte ikke sjekke om hode var festet. hun fortelte ikke mere om hva som skal skje på neste kontroll. Er første gangs å veldi uviten på d her. Jordmora ikke til noe hjelp, alt er bare , d der snakker vi ikke om førneste gang. Merkeli dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så vanlig å sjekke om man er moden, det er ofte de som har et litt risikosvangerskap som får det sjekket, feks med sv.forgifning og slikt.. Har iallefall ikke vært med på at det er en vanlig prosedyre på vanlige kontroller. Man kan sikkert be om det, og da vil det jo være opp til hver enkelt jordmor hva som er ok.

 

Å sjekke om man er moden gjør jordmor ved å kjenne etter med fingrene oppe ved livmormunnen. Er man moden er det mykt og kanskje litt åpent, men er man ikke så er det litt hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...