Gå til innhold

inspirert av alt snakket om navn om dagene.... undersøkelse :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange har kalt opp barna sine

og hvor mange har ganske like navn på seg selv (forledrene) og barna?

snuppa er kalt opp etter oldemora si og farmora

hun heter Anne til fornavn og jeg heter Ann :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta er ikke oppkalt etter noen, men sønnen min har samme mellomnavn som sambo sin sønn.

Skrevet

Vi har ikke kalt opp barna våre etter noen - faktisk så kjenner vi ingen som heter det samme som barna våre. Barna våre har heller ikke navn som er like våre egne - og alle i familien har forskjellige forbokstaver =P

Skrevet

Barna mine har ikke navn som minner om mitt, men min eldste datter er oppkalt etter min mor (mellomnavnet) og min yngste datter er oppkalt etter sin oldemor (mellomnavnet). Hun i midten er er ikke oppkalt etter noen :)

Skrevet

Mallo er ikkje kalt opp. Hadde ho vert ein gut, så skulle han hatt akkurat det samme navnet som min farfar. Me skulle egentlig kalle opp etter mi mormor, men me ombestemte oss.

Skrevet

mini er ikke oppkalt etter noen, og har ikke likt navn som oss. ikke ved bokstaver engang.

synes ikke noe om oppkalling...

Skrevet

Første fornavn er ikke oppkalling, andre fornavn er oppkalling men brukes ikke til daglig. Hos begge.

Skrevet

Kvifor ikkje?

Lurer berre altså. =) Eg synes det er ein fin ting å gjer om det er nokon ein setter ekstra pris på.

Skrevet

Ikke oppkalt

Navnet er ganske likt mitt mellomnavn.

Skrevet

mellomnavnet er oppkalling. Navnet hennes ligner ikke våre.

Skrevet

INgen av mine er oppkalt direkte etter noen, men mellomnavnet til eldste er det samme som mellomnavnet til bestemora mi, det fant vi ut i ettertid, og det som er morsomt, er at egentlig hadde jeg tenkt å kalle henne opp med fornavnet til bestemor, samt bruke samme mellomnavn. Da hadde hun blitt dobbelt oppkalt uten at jeg hadde visst om det. Men like greit at det ikke ble det navnet, for samboer har en lillesøster som heter det.

Minste sitt navn fant jeg etterpå ut at er en kjæleform for det navnet Dadda (min bestemor "i praksis") het. Så det var litt artig å finne forbindelser (kom ikke på et godt ord her).

Skrevet

Oppkalling på alle igrunn - de kan sikkert minne i sjanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...