Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Lurer på å ta ny utdannelse, men aner egentlig ikke hva. Så har noen spørsmål jeg håper folk vil svare på! Hva er din utdannelse- og er den relevant til jobben du har i dag? Hvor mye tjener du? Trives du? Hvor "familie"vennlig er jobben, er det 9-16, eller skift, mye helger osv... Er det en sosial arbeidsplass? Kanskje jeg får tips til drømmeyrket:o)
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 jeg er arb.ledig. er bare mamma. er utdannet sveiser faktisk! og har siden omskolert til kokk. ble lovt jobb så.. men fikk ikke jobb, men helelr i bhg. så nå har jeg veldig lyst å ta barne og ungdomsarbeider over nettstudie. men skal vente til jeg har mer tid. nå kommer bebiss nr 2 snart, så skal ta det når jeg kommer meg litt ovenpå. jeg trenger ikke jobbe egentlig så... også er jeg lat..
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Psykiatrisk sykepleier - jobber som det. 340 000 i året Familievennlig uten om helgene. Jobberhver 3.helg. i ukedagene sover jeg når hun er i barnehage og henter. Vi er bare 2 på natta,så er ikke veldig sosialt,men stor trives.
unnl Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Lærerutdannet, og jobber som lærer. OK lønn. I perioder "familievennlig", i perioder ikke... I rolige perioder er det greit, men i hektiske perioder hvor en jobber "døgnet rundt" (Eks: nå i eksamenstida) har en ikke særlig mye tid til familien...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Utdannet hjelpepleier, og jobber som det.. Tjener ca 230.000 i året.. Trives veldig godt med jobben, men ikke arb.giver.. Jobber 73%, så er litt hjemme også.. Hver 3.helg, og høytider er ikke akkurat familievennlig da men.. Veldig sosial arbeidsplass..
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Om 2 uker er jeg (forhåpentligvis) ferdig utdannet lærer. Jeg har tatt 4 år på universitetet og 1 år med ped som jeg nå skal avslutte. Jeg har ikke sånn enorm erfaring i yrket, men den erfaringen jeg har er i hvertfall nok til at jeg føler jeg har funnet mitt drømmeyrke!:-)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Glemte å si at dette yrket er særs familievennlig. Jeg har alltid "fri" når barna har fri (minus planleggingsdagene da), relativt korte arbeidsdager på den skolen jeg skal jobbe på og det som er ekstra kan jeg leggetil kvelden når ungene er i seng. Om UNIO får igjennom kravene sine blir ikke lønnen så ille heller, da vil jeg starte med ca 335 00 - 340 000 kr og gå opp når ansiniteten øker. Og arbeidsmiljøet er svært sosialt, både kollegialt og man omgås jo barn og unge store deler av dagen :-)
sznuppa Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er utdannet vernepleier- jobber i dag i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Har litt tilrettelagt "turnus" med 1 kveld i uka og ingen helg (deilig). Ellers bare dagtid. Turnus jobbing som det er mye av innen helsevesenet er ikke familievennlig.,men det kan gå. Jeg trives godt i jobben min, man må gi mye av seg selv,men jammen får man mye igjen også!! Tjener sånn ca. 300000 i året. lykke til!
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er Stallmann.. hi hi. Jeg har jobbet hele tiden. Tjener helt greit, men det er et drittlønn yrke for de fleste. Elsker det. Men noen ganger kunne jeg ønske jeg hadde et litt mer "nyttig" yrke... Ikke familievennlig i det hele tatt, og jeg har vært heldig som kan legge forholdene til rette. Soisialt, både på stall og på travkjøring:)
ops-We-did-it-again. Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 førskolelærer og jobber som avd. leder i bhg. Arbeider for å få bedre lønn, (les streik) Trives kjempegodt, men alt er avhengig av arbeidsmiljøet. Familie vennlig arbeid, da jeg har barna med på jobb, hehe da en annen avd. men ser jo til dei iløpet av dagen. Sosial arbeidsplass, men vi jobber for å bli bedre. Jobber sammen med både unge og gamle, kvinner og menn, alsidigt arbeidsmiljø og oppgaver, her skjer det heile tiden noe nytt, hektisk men gøyt og givende.
Tildemana Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er mamma på heltid, og stortrives med det! Jeg ønsker å fortsette åv være hjemme og kanskje få barn nr 6 og 7 også. Ellers kunne jeg ønsket å jobbe som lærer, Tror det er fint å ha fri når barna har fri. Lønna som hjemmeværende mamma, er ekstremt mye kos! Ville aldri byttet det bort jeg utdannet interiørkonsulent som jeg har skviset inn innimellom barnefødsler. Jeg tar noen oppdrag hvis det kommer, men søker ikke etter oppdrag. Har ellers god bruk for den kunnskapen i mitt eget hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå