Gå til innhold

Finnebiff. (reinsdyrskav)


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen gode tips?

jeg synes jo selv jeg lager verdens beste finnebiff, men om noen har gode tips, bare for å prøve noe nytt, så bare kom med dem :)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes den ALLER beste finnbiffen faktisk er den som toro lager, rondane viltgryte med ris til.

Synes hjemmelagede blir tam på smak, og liker hvertfall ikke seigt bacon i!

Skrevet

iiisjj... skal det vare bacon i??

fysj...

 

jeg steker kjøttet, hiver det i en kasserolle, å lar det trekke en halv times tid, så det blir god kraft. har oppi mel/vann jevning, og litt vann. på slutten legerer jeg den med fløte, og krydrer etter behov.

bruker mye krydder i den da.. så den er ikke tam på smak.

bruker å ha litt avsilt tyttebærsaft også, om jeg gidder, og seff, egenrørte tyttebær til, poteter og ris. :):)

og gulrot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...