Zitro Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Altså, tannpuss har vært et reint helvete fra første tann kom opp og det har ikke vært like lett og få pussa de tenna. Nå ser jeg at han har et belegg langs kanten på tenna (framtenna) Litt gulere enn resten av tenna liksom... Han blir 3 i august. Kan dette være tannstein?? Eller er det noe annet unger kan få? Må nok pent bestille en tannlegetime til han ja....
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 De kaller det barnebelegg. Min jente på 3 og et halvt har det men vi har vært flink med tannpuss fra første tann. De sier at det forsvinner av seg selv. Har forsvunnet litt her, men det er en god del igjen enda. Men jeg ser nå at det er tenne som er misfarget. Tannsten og barnebelegg er sort/brunt belegg som legger seg i kanten på tennene og tannkjøttet.
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 jeg vil bare dytte denne opp for lurer på det selv, her er snuppa villig til å pusse tenna selv da og viser motstand om jeg prøver å pusse de, så blir ikke akkurat så bra gjort da, hun er 16 mnd gammel nå.. ser oxo hun har ett slags hvitt belegg på tennene som ligger nede ved tannkjøttet, blir litt bekymra men er jo ikke lett å pusse når hun bare vil gjøre det selv..
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Har en datter som er snart 11, og hun har hatt tannstein siden hun var ganske liten. Husker jeg spurte tannlegen om det var vanlig at de fikk det så ung, og hun sa det hadde ikke noe med alder å gjøre, men hvilket surhetsmiljø det var i munnen. Og om de drakk mye brus, saft osv. Hun har aldri drukket noe mye saft eller brus, iallefall ikke når hun var så ung, men jeg følte meg litt uglesett...
Zitro Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2008 Guttungen min drikker stort sett bare vann, men han er gla i melk også da. Får dette morgen og kveld, men vi gjør et desperat forsøk på å pusse tenner etterpå... Barnebelegg ja, dette må jeg søke opp og så om jeg finner mere info om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå