Gå til innhold

flere gravide uten jobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere her som blir forsørga av samboer mens de er gravide??

jeg blir det og jeg gråter nesten hver dag fordi jeg har dårlig samvittighet.. jeg ber ikke om mye bare helt nødvendige ting som, balsam og sånt.. og på fredag som var så tok han meg med på shopping og kjøpte klær og sminke til meg, fordi han hadde sett i skapet mitt at det ikke var igjen noen klær der fordi jeg har vokst ut av alt.. (er jo gravid så magen vokser jo..) jeg ble så glad av at han er så snill, men fikk skikkelig vondt inni meg og.. for det er jo ikke riktig at han skal jobbe såå mye for å gi meg ting.. å det liker jeg ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jeg den eneste..?

Skrevet

virker nesten sånn ja.... hadde aldri tatt i mot det om min sambo hadde gjort det samme...

Skrevet

du skal ikke ha dårlig samvittighet, dere er to om dette :) hvor mye har du igjen av svangerskapet? jeg skjønner at det evt er vanskelig for deg å skaffe en jobb nå siden det antakeligvis ikke er lenge igjen, men har du snakket med mannen om hva dere kan gjøre framover?

du kan jobbe feks finne en deltidsjobb når ungen er født, så kan du jobbe når mannen er hjemme? Enten han tar permisjon eller du jobber kveld/helg. Da får du bidratt litt til fellesskapet - noe som kanskje gjør at du føler deg litt bedre?

Skrevet

han sier jo at det er helt greit da.. og at jeg gjør en kjempe jobb hjemme, med husstell og bære barnet frem.. jeg er 25 +3 i dag.

grunnen til at jeg ikke jobber er fordi jeg ikke fikk noen jobb.. jeg prøvde og prøvde, men ga opp for noen uker siden.. jeg er ikke over 18 år så da er det ikke like lett å få seg jobb.. og nav eller sossialen vil ikke hjelpe for de mener at samboer skal forsørge..

jeg har oxo sagt til sambo at når babyen er født så kan han ta permisjon sånn at jeg kan jobbe, men det vet han ikke m han vil da, for han trives så godt med situasjonen sånn den er..

så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. :'(

HI

Skrevet

jeg synes dere skal finne ut hva som er best for dere og ikke bry deg om kommentarer fra andre. Når det er sagt - han er vel ikke sånn som vil ha hjemmeværende kone? Altså at han ikke ønsker at du skal jobbe i all framtid? Isåfall synes jeg du må bli løsrive deg litt :P Dersom det ikke er tilfelle skal du gjøre det som passer deg best.

Skrevet

Ikke bry deg om andre :-) Vær glad for at samboeren din tar vare på dere. Det er dessverre slik at han ikke får permisjon når du ikke har opparbeidet deg retten til foreldrepenger, så det er faktisk litt vanskelig for ham å ta permisjonen mens du jobber. Det du burde gjøre, er å se på mulightene av å kombinere permisjonen din med skolegang. Det er en bedre investering for deg å ta litt utdannelse enn å ta første og beste dårlige betalte jobb "bare" fordi du vil bidra. Han vet helt sikkert at du ikke ønsker å leve på ham, og at han får tilbake når tiden er moden for deg også :-)

Skrevet

Du er heldig som har så snill mann du. Ikke alle menn som hadde brydd seg så mye om samboeren sin. Min var også slik, men jeg begynte å studere ved nki i svangerskapet, slik fikk jeg inn litt studielån og litt penger til meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...