Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har funnet ut at jeg er gravid igjen. I desember var jeg gravid utenfor livmoren,måtte dra på legevakten for fastlegen min ville ikke gjøre noe før det hadde gått 12 uker pga fare for abort og da ble det så mye papirarbeid på henne!!! Fastlegen min er på andre siden av byen og i dag så gikk jeg til fastlegen til sambo og guttungen for og høre om jeg kunne få en time hos han for og få en henvisning til ul på ullevål ,men nei da det gikk ikke for det var ikke fastlegen min.. Ringte til ullevål for og høre om jeg kunne få komme rett dit ,men nei jeg måtte ha henvisning fra en lege. Får ikke tak i fastlegen min og der får jeg ikke time på dagen ,men må vente i 2-3 uker på time. Jeg måtte fjerne den ene egglederen min i desember og nå er jeg redd for at jeg er gravid utenfor livmoren igjen.Utfloden min er rosa(sorry detaljer) og jeg har stikkinger nederst i magen.Det hadde jeg i des også. Burde jeg dra på legevakten for og få en henvisning til UL?
Prinsessemamma x 2 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Vet ikke hvor du bor, men jeg ville ha gått til en privat klinikk. Litt dyrt (rundt 1000 lappen), men det er det vel kanskje verdt
LegallyBlond Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Ja jeg hadde reist til legevakten, og om jeg ikke hadde fått kommet til der så hadde jeg bestilt privat UL. Er du gravid utenfor livmoren igjen kan det jo både bli farlig + at du kan risikere å miste den andre egglederen også så hadde ikke tatt sjansen på å vente i 2-3 uker. Forhåpentligvis står alt bra til, men da har du iallefall fått sjekket det og kan slappe av!
ops-We-did-it-again. Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 ville nok ringt til legevakten for å høre. ville også hørt om det å bytte fastlege til den samme som samboeren sin, hørtes litt løyen ho legen din...men det er jo også litt vanlig å ha litt rosa utflod og stikkninger i magen i starten
Sivalur Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Og når du har vært på den private klinikken går du på www.nav.no og velger Finne din fastlege i menyen til venstre og så bytter du til en fastlege med litt mer vett i hue enn hun du har idag!! (blir så mye papirarbeid?? er det mulig!!)
Ravna Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er enig med de andre her: Kontakt legevakten, bestill evnt privat ul, og bytt fastlege. Jeg ville dessuten ha klaget på den fastlegen du har nå. Det å utsette deg for sjansen for å miste den siste egglederen fordi hun vil unngå papirarbeid er noe av det groveste jeg har hørt. Hun fortjener en real skrape, det er for pokker pasientenes ve og vel som skal stå i fokus, ikke hennes ønske om behaglig arbeidsmengde!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Skal bytte fastlege ,men det tar en mnd og det hjelper meg ikke så veldig mye nå.Jeg ble ganske sjokka når legen min sa det..
Gjest -<<- Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Om du er veldig bekymra, dra på legevakten og overdriv smertene i magene. Så får du en henvisning til gyn.pol. Så bytter du fastlege, her: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Byttet er gjeldende fra den 1. i kommende måned, så bytter du i dag har du ny lege om fem dager.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Ring legevakten og overdriv smertene litt.. Men BYTT fastlege, for en drittlege!!! Lykke til videre
celodi Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Gjør det de andre over her sier!!! RING TIL LEGEVAKTA!!!!! Si du har vondt,og vil komme nå... Så bytter du lege!!
Neverstill Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 lille venn, hvis du vil kan jeg bli med deg på legevakta og passe på william for deg? klem cecilie
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2008 Uff ,nå ble jeg så glad at jeg begynte og gråte hehe.Tusen Tusen Takk for tilbudet ,men jeg snakket akkurat med yngve og han kommer hjem nå.Så da drar jeg så fort han er kommet inn døra.:)orker ikke og gå og lure...
Monajenten Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Mamma'n til William - hvis du bytter fastlege nå, gjelder den nye fra 1. JUNI!!! Ønsker deg lykke til, og håper at alt går bra med deg.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 det er så mange som ikke skulle vært lege. bytt lege og ring legevakten i dag...... lykke til.
Heaven har født::) Skrevet 27. mai 2008 #16 Skrevet 27. mai 2008 Jeg byttet lege sånn i slutten av en mnd, men fikk komme inn før den første da det egentlig gjaldt fra pga at jeg var gravid og har hatt to risiko svangerskap. Fort deg å bytt, ring den legen du bytter til med en gang, så kanskje du får komme inn før den 1. likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå