Meg og knoll&tott Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Fy fan.. Stårpå jobb og skjelver... Mistet halve tannen min. Og VET at eneste måten jeg tør gå til tannlegen er i narkose (prøvd absolutt alt...). Dette kommer til å koste meg MINST 20.000 ... Og kem har det til overs...
silhah og emilie Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 føler med deg...må det samme selv snart tror jeg... hvordan gjøres det med narkose?? må du ta slik veneflon osv?? har sprøyteskrekk i tillegg jeg da:(
Meg og knoll&tott Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2008 Må nok ta veneflon ja... Har litt sprøyteskrekk og, men detgår greit ifht tannlegen. Sovner fort, og så våkner man færdigfikset:) Men staten nekter jo å betale dette...
Little Dreamer Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 har du prøvd beroligende? vival eller noe?Får det av tannlegen min.Tar bort panikken min det:)
silhah og emilie Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 huff da..må nok evt be legen om noe beroligende og kjøpe embla da i aller tilfelle:s Har du hørt med sosialen da?? leste noe på aleneforldre om at man kan søke om lån til dette
Meg og knoll&tott Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 Fikk dekket da jeg bodde i bodø, trekket visdomstennene. Sku inn en gang til og fikse resten men så flyttet vi ned til bergen. Her fikk jeg beskjed at det kun var alenemødre,sosialklienter, ungdom under 20 ol som fikk dekket. Jeg er samboer, i jobb. Så det var ikke noe å hente dær for meg:( Har jo råd hvis vi omprioriterer på ting, men er liksom sjukt mye peng å bruke på no sånn..
Meg og knoll&tott Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Er det veldig beroligende??? Sovner du eller blir du bare "full"??? Har ikke prøvd det nei. Dvs fikk noe da jeg var liten, vet ikke hva det var... Har prøvd lystgass med delvis hell. Må vel bare psyke meg opp...
silhah og emilie Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 har prøvd både beroligende og lysgass jeg men ingenting funker...er helt ødelagt i flere dager jeg etter et tannlegebesøk
Meg og knoll&tott Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg får forskanse meg nede på NAV til di skjønner hva det er snakk om. Får prøve via legen, for det er jo en skikkelig skrekk... og skjønner jo at di må være streng på nav, er jo sikkert nok av di som tror di har vondt... Men å få di til å skjønne at det ikke er tull??? Blir så galen. Er ett fint land vi lever i!!!!
Lillesnuppis Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har tannlege skrekk jeg å. Da jeg skulle til tannlegen så våkna jeg om natta og telte hvor mange timer det var til jeg skulle til han. Jeg fikk til slutt vival av han for å berolige meg litt, men virka ikke hver gang på meg. Grunnen var at nervene var i helspenn. Så fikk jeg tannverk en kveld så jeg måtte bare til tannlegen, men tannlegen min var på ferie. så da fant jeg en nedi gata her jeg bor. Forklarte at jeg hadde tannlegeskrekk. Forklarte han på tlf at jeg hadde tannlege skrekk, men måtte han en time. Fikk time dagen etter, å bare å se han så begynnte jeg å grine. Var jo pissredd. Fikk antiobiotika og smerte stillende. Så skulle jeg tilbake etter 10 dager. Fikk da resept på sobril av han.Å den funka bra på meg. så etter det besøken så har jeg fortsatt hos han. Å tar en sobril kvelden før jeg skal dit. så jeg får sove, og en tablett 1 time før jeg skal til han. Redselen er der, men ikke på samme måte lenger som den var.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Høres ut som om du har skikkelig tannlegeskrekk og ikke bare av "vanlig" grad. De færreste liker vel å gå dit. Hvis du er interessert i å få hjelp mot det og ikke bare det akutte tannproblemet kan du jo prøve å få komme til hos Senter for Odontofobi i Bergen.(du finner det hvis du søker på Gule sider) Vet ikke om man må ha henvisning eller hva, men vet om flere som har blitt hjulpet. De behandler altså selve tannlegeskrekken også. Lykke til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå