Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Meg og sambo satt å diskuterte i går... Tulla vårs ser bare enten rett fram elller godt over på høyre side...ser aldri til venstre... Så begynte jeg å tenke på om det er låsning i nakken... Har vært inne på KISS-KID siden å lest nå... og hun har enn del symtomer på KISS. Har fått time hos kiropraktoren hennes i morgen... blir spennende, samtidig som jeg gruer meg litt.... hva gjør di egentlig med di små???
Sunshine med småtroll:) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Elias hadde KISS. Det begynte med at han fikk kolikksmerter, så så jeg en link her ang. KISS og etter jeg hadde vært på hjemmesiden så var det mange likhetstegn. Bestilte da time med en gang til kiro (var det ikke KISS så kunne han isåfall bli behandlet for kolikksmerter). Husker jeg syntes det så litt dramatisk ut, men det er det ikke..hehehe. Først spurte han oss litt om hvordan Elias var om dagene: avføring, ansiktruttrykk, om han var blid eller sinna osv. Måtte ta av han klærne (hadde kun body på som jeg løsnet) og kiro gikk igjennom refleksene hans. Da han kom opp i nakken merket han at Elias ikke hadde noe refleks der + nedsatt motorikk pga KISS. Fikk beskjed om at det han nå skulle gjøre gjorde ikke vondt, men han kom til å bli fly forbanna etterpå (og gjett om han hadde rett!!). Han "trykket" på nakken som han kalte det, knekte den fra side til side med andre ord (uten knekk hvis du skjønner). og bøyde på han. Fikk så beskjed om at han kom til å være sånn illsint i et par timer før han kom til å slukne helt, men typisk Elias så klarte han å fordele det fint utover dagen.hehehehe.. Har vært på den 3. og siste behandinga nå og skal tilbake til kontroll om 3 uker. Det er om å få en ny baby i huset!Helt hærlig!!
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Takk for svar ) Gulper/siklet Elias mye???? Det gjør Emilie, så håper det bedre seg...
Lillegull2008&2010 Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Min gutt har også kiss, eller nå er han ferdigbehandlet. Symptomene han hadde var favoritt side, det har han hatt siden fødsel siden han hadde en feilstilling inni magen og ble tatt med sugekopp. Men så en dag ble favoritt siden VELDIG merkbar, snudde seg ikke til andre siden i det hele tatt og begynte å illskrike veldig. Samme dag begynte han å gulpe MYE! så da hadde jeg mistanke om kiss og dro til kiropraktor! Han sa han var veldig stiv i nakken, så det var bra vi kom. De bruker en metode som heter Touch and hold sa han. Så de trykker opp låsningene. Det skal ikke gjøre noe kjempe vondt, men det kan være veldig ubehagelig når han trykker de opp. Lillegutt viste tydelig ubehag når han gjorde det, men illskreik ikke som han sa de fleste gjorde. Så var det en liten pause, da masserte han, det var godt Merka forskjell etter første behandling, men måtte ha 5 behandlinger. Nå har han ikke ubehag lengre, men er preget av å ha sett til den siden i 3,5 mnd - altså, han ser fortsatt mye til den siden, men det er vanesak. Så vi prøver å stimulere han masse for å kjike til den siden han ikke er vant med! Bare dra til kiropraktor, det gjør seg bare godt uansett. Som kiropraktoren sa; alle barn skulle hatt en time hos kiropraktor etter en fødsel dessuten hvis du har mistanke er det best å gjøre noe med det tidligst mulig Lykke til
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jenta mi har en mild form mener manuellterapeuten.. kolikk,spiseproblemer,søvn problemer osv... Her det LIV om dagene.. Hun klarer ikke sovne uten å bli vugget og er helt vill med armer og ben.Utrolig slitsomt...
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 emilie er også helt vill med armer og ben... roer seg ikje får hun er så sliten at hun ikje klarer mer..... kommer det av KISS??? Trudde det var normalt å sprelle så....
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg lurer på om det er KISS jeg og.. hun er såååå vill! aner ikke altså.. så jeg vet ikke om det er tennene eller nakken som gjør det..Hun er 4 mnd snart og sliter med kløe i munn i tillegg.. Ikke godt å vite hva det er... gav henne stikkpille og da sovner hun alene.IKKE ellers... blitt verre etter siste manuellt time.. men kan og være tilfeldig.Syns det er så vanskelig å vite på de små!Har byttet så mange mme merker at jeg blir gal.. hele tiden trodd det var maten..puuh!! Så nå sovnet hun etter stikkpillen.. ALENE!Uten vugging eller noe.. så nå er spørsmålet... er det nakken eller tennene stikkpillen hjalp på?!
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 hhhmmmmm...... det er ikje godt å sei???? Har også prøvd alle typer mme... gulper og sikler like mye.... forandrer seg ikje.... så blir spennende i morgen hos kiropraktoren.....
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Hvilken mme kom du fram til da? Ja det blir spennende å se!
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Nå bruker jeg småfolk mme.... men merker ingen forskjell... hun gulpet ikje di første 3 dagene, men har begynt igjen nå.... (
Sunshine med småtroll:) Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Han gjorde det ja. Sprutgulpet til tider! Sikler litt enda å..det har faktisk kommet tilbake, men han sliter ikke..får vel høre hva kiro sier på kontrollen. Unger skal vel sikle litt å vel..
Sunshine med småtroll:) Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Elias var også slik og måtte bysses i søvn hver eneste kveld. Nå kan han finne roen selv og han er helt avslappet og blid=) Helt utrolig å se hvor mye han har forandret seg. Du kan jo prøve en time til kiro for å sjekke?
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 For oss holdt det med 1 behandling hos manuellterapeuten. Så ganske brutalt ut da han knakk litt i nakken hennes.. Jeg hadde også lest på kiss-kidd siden, og synes hun hadde så mange symptomer at jeg best en time. Og joda hun hadde en liten låsning i nakken..
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Tusen Takk Jenter for alle svar.... ) Blir spennende i morgen ja... gruer meg litt, men går nok bra )
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Prøvd kiropraktor og alt.Ingenting hjalp noe særlig! blitt verre etter manuellterapeut behandl. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå