rikedaspike Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Noen av dere som er veldig hoven nedentil? Ikke bare at det ser ikke ut, men det gjør vondt også nå en står / går mye... det er ikke bare "bollemus" - men ligner nesten på utposninger i selve skamleppene- har time hos JM i morgen- litt flaut å spørre men må jo bare- ! kan en få åreknuter i skamleppene? Hvem vet?
AK, mamma til Aurora. :) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har lest at man kan få åreknuter på skamleppene... Spør jm du, hun har helt sikkert hørt spørsmålet før.
monilu- Har født Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Hadde det sånn en dag, men det gikk over av seg selv like fort som det kom. Aner ikke hva det var.
Gåsevåse Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Det er ikke uvanlig å få åreknuter eller 'varicer' på skamleppene og i skjeden. Det går nok tilbake noen uker etter fødsel. Jeg spurte jm om dette, og hun sa at det er lurt å prøve å variere stilling ofte når man presser under fødsel.Det kan bli endel hovent og vondt etter fødsel. De sprekker veldig sjedent. I veldig sjeldne tilfeller kan det være aktuelt å forløse med KS hvis man har veldig mye.
lykketreff:-) Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 For det første: Det heter IKKE skamleppene, men kjønnsleppene! For det andre er det helt normalt å være hoven nedentil under graviditet, dette skyldes det økte trykket i venene akkurat som ved hovenhet i ankler/legger. Det er også vanlig å få åreknuter på kjønnsleppene (akkurat som at hemorroider er vanlig). Disse går bort etter fødselen.
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Helt normalt som de andre sier her, det kan være bare pga press, eller så kan det være åreknuter, sopp, eller en bakteriell infeksjon. Få jm til å undersøke deg så du evt kan få behandling. Hilsen en som vet alt for mye om dette ubehaget;)
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg har akkurat det som HI beskriver, hoven som bare det og åreknuter. Hadde det forrige gang jeg var gravid også, og det ble helt borte etterpå. Denne gang er det mye værre og det gjør til tider vondt. Men ingenting å være redd for altså!
Mamma`n til Trym Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er akkurat slik som HI beskriver, det er som om det presser på og er ømt. Men jeg tenkte jeg skulle kjøpe Canesten på apoteket i dag bare for å unnlate at det er noe bakterielt eller sopp. Hvis ikke dette hjelper så skal jeg rådføre meg med legen min.
rikkhag Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Neida det er ikke pinlig - jeg har det slik jeg og.. Åreknuter i underlivet. Mine er ikke vonde. Forsøk å ligge i forskjellig stillinger, helst med rompa litt opp. JM tar hensyn til dette under fødsel. Er de store og vonde vil du nok kunne få KS, men hos meg ville de bare klippe hvis de så det ble noe problem. Lykke til :-)
Hikken Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde en periode hvor madamen sparkepresset så mye rett ned at jeg hovnet opp i underlivet. Legen min sa at man også kunne få åreknuter i kjønnsleppene av det, men det slapp jeg heldigvis unna. Men var mye vondt, og umuligå gå eller sitte normalt.
Hikken Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Forsvant noen bokstaver og tegn der, men skulle stå sparket og presset,ikke sparkepresset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå